Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag inbillar mig att Sony vidareutvecklat och förbättrat driftsäkerheten på Minol, f´låt Sonyprylarna. Har inte läst några larmrapporter om kraschade Sonykameror.

Det är väl rimligt, Minoltas kameror var de första i sitt slag, som så ofta förr. Någon måste våga språnget. Canon o Nikon har ännu inte vågat sig på stabilisering i huset.

Hej Pia!
Jag har haft ett AS haveri.
Tydligen är AS känsligt för stötar när kameran är igång. I mitt fall var den även känslig mot en 2 årings klåfingrar. När man slår av strömmen "parkeras" AS och är mindre känsligt. Min 7D har gått felfritt i 15000 efter haveriet.
Om Sony har ändrat så SSS är mer stöttålig vet jag inte. Någon annan?

Jonis

Jag tycker det är uppseendeväckande att a300/350 inte lockat fler, när nu LiveView tycks vara en efterfrågad "nödvändighet". Kanske dags för alla som skriker om avsaknaden av LV att ompröva sin hållning - "alla" vill ha LV, men marknaden är bevisligen inte beredd att betala för LV.

A200 och A300/350 säljer betydligt mer än A700 och A900 i Japan.
Dom två sistnämda är inte ens med på topp 20 listan över mest sålda modeller för 2008.

http://www.slashgear.com/two-big-continue-to-stomp-digital-slr-market-in-japan-3128291/

Ang att det skulle vara uppseendeväckande att A300/350 inte lockar fler med sin liveview enligt resultatet på dyxum tycker jag inte är det minsta konstigt..tror det beror på att dom flesta väljer/uppskattar den bättre snabbheten,bättre byggkvaliten,större sökaren,bättre bildkvaliten mm som A700 erbjuder istället för liveview....allt det som är bättre på A700 jämfört med dessa modeller tror jag helt enkelt inte dom flesta tycker är värt att offra för liveview även om man nu tycker det är en "nödvändighet"

Hmm Jag har som sagt nyss bytt från A300. Och tänker inte ens på sökaren.. Saken är att dom ända som verkar ha problem egentligen med den är dom som inte har kameran.. Folk som har den noterar sökaren är något mindre men gör sitt jobb så väl så man slutar bry sig..

Och som sagt. Jag har inte ens reflekterat över A700áns sökare skulle va bättre. ..

Och att jag fått högre bildkvalitet med A700 undrar jag nog över..Vart då??

Folk som har den noterar sökaren är något mindre men gör sitt jobb så väl så man slutar bry sig..
Den optiska sökaren i A300/A350 gör inte sitt jobb om man monterar en 135 F2.8 [T4.5] STF, ett objektiv som man vill använda med stor bländaröppning (kort skärpedjup) och som man måste använda med manuell fokus. :)

...
Ang att det skulle vara uppseendeväckande att A300/350 inte lockar fler med sin liveview enligt resultatet på dyxum tycker jag inte är det minsta konstigt..tror det beror på att dom flesta väljer/uppskattar den bättre snabbheten,bättre byggkvaliten,större sökaren,bättre bildkvaliten mm som A700 erbjuder istället för liveview....
Nja - det är inte kontra a700 som jag förvånas, utan kontra a200. a700 är en helt annan kamera, med så mycker mer att erbjuda, men att a200 har högre siffror förvånar mig.

Hmm Jag har som sagt nyss bytt från A300. Och tänker inte ens på sökaren.. Saken är att dom ända som verkar ha problem egentligen med den är dom som inte har kameran.. Folk som har den noterar sökaren är något mindre men gör sitt jobb så väl så man slutar bry sig..

Och som sagt. Jag har inte ens reflekterat över A700áns sökare skulle va bättre. ..

Och att jag fått högre bildkvalitet med A700 undrar jag nog över..Vart då??

Jag har testa båda...personligen tycker jag skillnaden på sökaren var stor..bilkvaliten upplevde/upplever jag också bätter på A700:an..speciellt från iso 400 och uppåt.

A700 är en jättebra kamera som jag är nöjd med på alla sätt och vis, men faktumet att den inte hanterar brus lika bra som en D300 trots likheterna grämer mig lite.

Varför är det så?

Nja - det är inte kontra a700 som jag förvånas, utan kontra a200. a700 är en helt annan kamera, med så mycker mer att erbjuda, men att a200 har högre siffror förvånar mig.

Ahh okej..jag där kan jag hålla med om att det är lite konstigt kanske.
Jag hade valt A300:an framför A200:an för där är det i princip inga skillnader mellan modellerna och liveviewn är värd sina få hundralappar extra som man få ge för A300:an jämfört med A200:an

Men men jag är lite småkär i min A700 även om vi inte är bästa vänner ännu.. Vi har en hatkärlek.. A300 var innerlig kärlek det.. Som började med djupaste hat första dagen.. Stackars suporten då jag ringde dom efter första bilderna.. jisses...Där var det snudd spö som gällde.. tempramentet blossade.. Blixten hoppade upp i eftermiddagsljus redan med auto. .. Det va det första..Då tände Hammar ordentligt. sikket skräp.. Sedan såg bilderna ut som hej kom o hjälp mig. Oskarpa samt .. ja hualigen.. Dom fick höra så dom levde den dagen.. Stackars kvinna som satt där.. Hmm..

men sedan växte kärleken så snart jag coolade ner mig och började försöka lära mig kameran..

och jag tror att bara jag får framöver vår o senvåren försommaren sedan mer träning med A700 så.... Ja då kommer vi bli riktigt kompisar även om den får sig en skrapa då och då för sin uteblivna live view samt den mindre lysande vitbalansen inomhus vid blandljus-situationer..

Fast det går liiite bättre nu sist trotts allt. men via jag använda raw vilket jag inte vill egentligen...men men Det kanske som sagt är den vägen man får krypa till slut...Hehe...

Jag tycker det är uppseendeväckande att a300/350 inte lockat fler, när nu LiveView tycks vara en efterfrågad "nödvändighet". Kanske dags för alla som skriker om avsaknaden av LV att ompröva sin hållning - "alla" vill ha LV, men marknaden är bevisligen inte beredd att betala för LV.

Jag hade gärna betalat ett par tusen till för min A700 för Live View, jag valde ju inte A700 före A350 för att den var billigare precis...

Ja en A700 med riktig Live view och vinklingsbar skärm vore rena dynamiten av användarvänlighet.. bara dom fixade så kameran fick A300áns Autovitbalans samtidigt..

Det vore "min" kamera det.. Kanske lite högre hus också än A700án.. Då blev greppet helt perfekt..

Undrar om jag inte snackar om ett A900 hus med A700 kameran inmonterad i sig samt med Live view... Då fattar man hur jag tänker...

Har A700 en extra fininställ av fokus liknande A900áns finjustering??

För jag tyckerdet verkar som min kamera efter den justerat in fokus gör en extra liten fokusvända..Småduttar med fokuset.. Sedan låser... Sedan så kan man ta bilden...Allt går ju fort iofs.. Men ändå så gör den så rätt konsekvent anser jag nu efter ha testfotat ett antal bilder med den..

Så man blir ju undrande om även A700 har nån slags ""säkerhetsfokuserande"" för sig...??

Jisses.. Här är tystare än i ett svart hål fast min undran troligen inte är så svår för dom mer insatta att svara på.... trist..

Jag skulle nog satsa på en ny tråd, det är nog få som läser en så gammal tråd som denna är och speciellt som den är knuten till releasen. har själv erfarenhet av att "haka" på en tråd som inte exakt handlar om det jag ville (för att undvika flera trådar). Lite OT men... Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar