Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Flaggskepp skrev:
Appliceras DRO nåt på RAW-filen? Dvs att den justeras ljusmässigt från början?

Nej raw är raw, det taggas däremot vilket typ av dro som du har valt och SONYs program försöker efter liknade den process som kameran har, fast resultatet blir inte det samma.
 
ondjultomte skrev:
Nej raw är raw, det taggas däremot vilket typ av dro som du har valt och SONYs program försöker efter liknade den process som kameran har, fast resultatet blir inte det samma.

Aha.. men vafan.. jag konverterar ju i Bridge/PS.. får TESTA sonys egna iallafall, jag KAN ju bli positivt överraskad ;)

Vad heter det? :p *skamsen*
 
Hittade detta angående A700ans AF i popphoto's review av E3an:

"
We discovered that in very bright light (EV 12 to 8), the E-3 was a speed demon at 0.3 sec -- a fraction of a second behind the leader in that brightness range, the Sony Alpha 700 (0.24 sec), and nearly identical to the Nikon D300 and Canon EOS 40D. In normal light (EV 6 to 4), the E-3 squeaked ahead of the D300 and fell behind the Sony, while holding its own against the Canon. In low light (EV 3 to EV 0), it slowed the way the Sony did and trailed the Canon and D300.
"

A700an slår tom E3ans AF som skall vara ruskigt snabb :)

Iofs vet jag redan att a700an är snabb med stort S, i.o.m. att jag äger en.
 
ondjultomte skrev:
Hittade detta angående A700ans AF i popphoto's review av E3an:

"
We discovered that in very bright light (EV 12 to 8), the E-3 was a speed demon at 0.3 sec -- a fraction of a second behind the leader in that brightness range, the Sony Alpha 700 (0.24 sec), and nearly identical to the Nikon D300 and Canon EOS 40D. In normal light (EV 6 to 4), the E-3 squeaked ahead of the D300 and fell behind the Sony, while holding its own against the Canon. In low light (EV 3 to EV 0), it slowed the way the Sony did and trailed the Canon and D300.
"

A700an slår tom E3ans AF som skall vara ruskigt snabb :)

Iofs vet jag redan att a700an är snabb med stort S, i.o.m. att jag äger en.

Använder dom samma typ av glugg när dom testar AF?
 
Du kan ju också läsa tidningen, Kaj...
Papperstryck är ju faktiskt det som är allra lättast att läsa. Det finns fortfarande sådant som är bättre i den verkliga världen än i den virtuella, fast vi har lätt för att glömma detta. :)
 
FlyerOne skrev:
Du kan ju också läsa tidningen, Kaj...
Papperstryck är ju faktiskt det som är allra lättast att läsa. Det finns fortfarande sådant som är bättre i den verkliga världen än i den virtuella, fast vi har lätt för att glömma detta. :)

Jag har då aldrig sett den tidningen i tidningshyllorna.. engelsk facklitteratur säljes inte i speciellt stor utsträckning där jag handlar :p
 
Flaggskepp skrev:
Jag har då aldrig sett den tidningen i tidningshyllorna.. engelsk facklitteratur säljes inte i speciellt stor utsträckning där jag handlar :p
Då bor du kanske i en mindre by någonstans? Själv bor jag i Göteborg, och här är Popular Photography lätt att få tag i.

Men det kanske också beror på att du handlar på fel ställe? Pressbyråerna vid centralstationerna brukar vara mera välsorterade. Ifall det finns någon sådan där du bor. :)
 
Stöd helst inte Popular Photography. De verkar hylla vilken tillverkare som helst som ger dem lite annonspengar eller uppmärksamhet. Jag är väldigt tveksam till om de faktiskt rört produkterna som de utger sig för att testa.

Läs t.ex. deras slutsats om Zeiss 16 - 80 "...and the construction is all-metal instead of plastic." och gå sedan själv och känn på objektivet (det är uppenbart plast!) så inser ni nog också hur trovärdig den tidningen är.
http://www.popphoto.com/cameralenses/4299/lens-test-sony-zeiss-16-80mm-f35-45-vario-sonnar-t-af.html
 
Nu sällar jag mig till klubben av A700-användare! Wiiiieeee! Jag älskar den redan fast jag inte hunnit testa mer än ett par bilder, köpte den igår. :-D
 
Stitch skrev:
Nu sällar jag mig till klubben av A700-användare! Wiiiieeee! Jag älskar den redan fast jag inte hunnit testa mer än ett par bilder, köpte den igår. :-D

Vad roligt :)

Köpte du den i nåt "paket"? Jag skulle vilja se fler bilder tagna med Zeiss 16-80 och A700.

Fast hur som haver så hade jag nog inte köpt Zeissen iallafall.. :p Ska köpa mig en blixt och ett macro. Tele-sidan får vänta ett tag till (suck..).

:)
 
Nej, det blev inte Zeissen. Kunde inte ens testa den eftersom dom inte hade den inne. Det blev 16-105 istället.
 
Ibland låser sig min kamera och jag måste stänga av och på den för att den ska fungera igen. Någon som märkt av samma fel?
 
Firmware 3

Hej Ylva!


Kan vara en firmware-grej, om inte din kamera har senaste versionen:

Improvements over Firmware “Ver.2”:
When pictures are taken rapidly, the access lamp may stay lit and the system may become inoperable.
When turning off the camera when the "MR" mode is selected, some settings registered in the MR mode can be reflected in other shooting modes.

Länk:

http://support.sony-europe.com/dime/digistill/alpha/firmware/firmware.asp?l=sv&m=DSLR-A700&f=A700

Hoppas det hjälper.


Mvh

Thomas
 
ANNONS