Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Flaggskepp skrev:
$ 1,299.99 på http://www.berger-bros.com för A700:an..!

Det blir ju för fasen under 8200:- för kamerahuset! Vad är haken? Nånting måste man gå bet på.. eller? :S

Kostar frakt/skatt 6000 kronor eller vad fasen? Om någon kan "gröna" den sidan, eller förklara varför man ens ska bemöda sig köpa kameran i sverige istället. Finns det inga svenska menyer i den USA-sålda månne?

Jag har en USA modell. Endast engelska menyer.
Köper du från USA måste du se till att du får med världsgaranti. Endast ett fåtal butiker som kan utfärda denna. T.ex vid flygplatser och liknande. Sen är det inte helt klart om den gäller ändå. Jag mailade Sony och fick svaret att den gäller. Mailade i samma veva Zieger som servar Sony i Sverige. Fick svar att världsgarantin INTE gäller? Han hade fått det svaret ifrån Sony. Mailade igen och han kollade med Sony en extra gång och dom säger att den inte gäller.

Jag köpte min kamera med endast USA garanti. Visade sig att min kamera har focusproblem, så nu har jag fått skicka den till USA. Inte helt problemfritt men jag köpte min kamera så mycket billigare än vad den kostar i Sverige så jag får väl ta lite strul.
 
DanielSand skrev:
Suck, är kostsamt att hålla till på fotosidan. Hade tänkt klara mig på min 7D ett tag till men blir väl så illa tvungen att köpa en a700 med vertikalgrepp nu när de var så billiga från DigitalRev... :(
LOL!

Jag känner på exakt samma sätt. Dock medger turligt(?) oturligt(?) nog inte min ekonomi alls några utsvävningar i denna storleksordning f.n.

Ett hjärtligt grattis du också från mig, tillsammans med inte så lite avundsjuka ... :)
 
Haha, nu blev det fart på shoppandet verkar det som!

Ingen som förväntat sig att få A700:an i julklapp va? Bäst att lösa det på egen hand mao ;)

edit:

Dear xxxxxx,

Daer xxxxxx
I'm so sorry to tell you that this item is temporally not available. We found that the item is out but unluckily you?re already won it before we end the item. We already try to get it from other supplier but they are all out of it. Please accept my deeply apologies and hopefully we can cancel this transaction. We will refund the PayPal money to you immediately and at the same time we will contact eBay. Please reply the email from eBay and agree to cancel the transaction.Please choice other item and we can offer less GBP5 for you.
Thank you,
Dzone2


- dzone2 Answer the question



Item and user details
Item Title: Tamron AF 90mm 90 F2.8 SP Di Macro 1:1 +6Gifts Sony KM


AHHHH :(
 
Senast ändrad:
FotoDan skrev:
Jag har en USA modell. Endast engelska menyer.
Köper du från USA måste du se till att du får med världsgaranti. Endast ett fåtal butiker som kan utfärda denna. T.ex vid flygplatser och liknande. Sen är det inte helt klart om den gäller ändå. Jag mailade Sony och fick svaret att den gäller. Mailade i samma veva Zieger som servar Sony i Sverige. Fick svar att världsgarantin INTE gäller? Han hade fått det svaret ifrån Sony. Mailade igen och han kollade med Sony en extra gång och dom säger att den inte gäller.

Jag köpte min kamera med endast USA garanti. Visade sig att min kamera har focusproblem, så nu har jag fått skicka den till USA. Inte helt problemfritt men jag köpte min kamera så mycket billigare än vad den kostar i Sverige så jag får väl ta lite strul.

AJdå, men det är sådant man får ta med i beräkningarna när man köper billigt från staterna.
 
Jag frågade Sigma om vi får se Sigma APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM för SONY


Sigmas svar:
"Hej!


Sigma har låtit oss veta att det kommer en Sony variant till våren/sommaren
-08!"


Detta är mycket bra nyheter!
 
ondjultomte skrev:
AJdå, men det är sådant man får ta med i beräkningarna när man köper billigt från staterna.

Sen finns det ju en MACK garanti som är helt världsomfattande man kan köpa till sin kamera. Haken är att så länge det finns tillverkargaranti på kameran ska den användas. Dvs skicka den till det land du köpte den.

Sen kan man råka ut för att MACK anser att kameran blir för dyr att laga i Sverige och då får man skicka den till någon annant land i alla fall.

Bra att ha med i beräkningarna bara. Jag hade det när jag köpte min kamera så jag gnäller bara lite nu :)
 
ptja

Ptja mkt av det han säger känns ju igen efter att ha ägt en a700 några veckor och känt på lite konkurenter då och då.

Autofokusen är snabb och korrekt om man jämför med andra kamror i detta segment.
 
mm

ja man får åtminstonde väldigt trevliga bilder rakt ur kameran känner jag.

Även om det inte gör sig på alla bilder ;)
 
Jag måste ösa beröm över A700 fokus system, jag nyttjar till 95% mittpunkten, med sin dubbel kros + en extra 2.8 aldrig jagar .. helt underbart!

Detta tillsammans med ögonsokus gör att kameran nästan alltid har fokuserat på rätt objekt punkt då jag börjar trycka ner avtryckaren. Det är sällan som kameran nu måste fokusera innan bilden tas när jag trycker på avtryckaren ... Det är så här ett fokussystem ska vara!

Det som saknas kan väl bara dubbelkrosspunkter överallt samt fokus punkter uppe i hörnen också ... men jag nyttjar sällan alla punkter som finns nu, men det kan ju behövas nångång.
 
Kristoffer Fagerlund skrev:
...
... Det är sällan som kameran nu måste fokusera innan bilden tas när jag trycker på avtryckaren ... Det är så här ett fokussystem ska vara!
...
Jag tycker det är synd att använda den som fixfokus-kamera - låt den fokusera vet'ja' - det finns ju AF i huset - :D
 
tannler skrev:
Jag tycker det är synd att använda den som fixfokus-kamera - låt den fokusera vet'ja' - det finns ju AF i huset - :D

:p Kunde formulerat mig bättre ja. Det är mycket praktiskt att fokuseringen sker innan man börjar trycka på avtryckaren. Lättare att fånga dessa "kodak moments"
 
a700:an kom idag, eller avin iallafall.

Weehoo :)

Har inte lekt så överdrivet mycket med den än, dock testat 180s BULB och lite sånt.

Skärmen är verkligen nåt utöver det vanliga och systemet med snabbknappen är väldigt funktionellt och snabbmanövrerat. AF är precist och inte svårmanövrerat alls.. kan ögonaktiveras och med ett knapptryck kan man låsa AF utan att ta bort ögat från sökaren.

Lite ovant med knappar där jag tidigare använt menyer, men busenkelt att anpassa sig.

Har även testat DRO, men det fyller väl bara sitt syfte om man fotar i JPEG? Jag är en RAW-shooter.

Sitter perfekt i handen på mig och känns mer bastant, inte ett dugg plastig enligt mig, men så hade jag en Dynax 5D innan också som jämförelse.. kitgluggen från dynaxen gör inte kameran rättvisa så jag ska fixa nån bra normalzoom i rätt prisklass.

Det som är lite synd (men som jag räknade med) är att språkvalet är begränsat till engelska, såvida man inte väljer nåt tjing-tjong-språk alt. spanska. Firmware var v 1 och jag har för mig att det finns en v 2 ute. Så jag ska leta lite :)

Får inte riktigt Adobe Bridge CS3 att lira med RAW-bilderna. Fattar inte varför, allt funkar förutom länken mellan Bridge och PS.

edit: Just ja.. att montera ett objektiv gör att man känner sig som en lönnmördare som skruvar ihop ett högteknologiskt vapen, hehe.. grym passform, man riktigt känner att det sluter tätt nu.
 
Senast ändrad:
Flaggskepp skrev:
a700:an kom idag, eller avin iallafall.

Weehoo :)

Har inte lekt så överdrivet mycket med den än, dock testat 180s BULB och lite sånt.

Skärmen är verkligen nåt utöver det vanliga och systemet med snabbknappen är väldigt funktionellt och snabbmanövrerat. AF är precist och inte svårmanövrerat alls.. kan ögonaktiveras och med ett knapptryck kan man låsa AF utan att ta bort ögat från sökaren.

Lite ovant med knappar där jag tidigare använt menyer, men busenkelt att anpassa sig.

Har även testat DRO, men det fyller väl bara sitt syfte om man fotar i JPEG? Jag är en RAW-shooter.

Sitter perfekt i handen på mig och känns mer bastant, inte ett dugg plastig enligt mig, men så hade jag en Dynax 5D innan också som jämförelse.. kitgluggen från dynaxen gör inte kameran rättvisa så jag ska fixa nån bra normalzoom i rätt prisklass.

Det som är lite synd (men som jag räknade med) är att språkvalet är begränsat till engelska, såvida man inte väljer nåt tjing-tjong-språk alt. spanska. Firmware var v 1 och jag har för mig att det finns en v 2 ute. Så jag ska leta lite :)

Får inte riktigt Adobe Bridge CS3 att lira med RAW-bilderna. Fattar inte varför, allt funkar förutom länken mellan Bridge och PS.

edit: Just ja.. att montera ett objektiv gör att man känner sig som en lönnmördare som skruvar ihop ett högteknologiskt vapen, hehe.. grym passform, man riktigt känner att det sluter tätt nu.

Grattis! :) Har du inte batterigreppet ännu så börja spara! :)


Har du en kamera av amerikansk modell så finns firmwaren här: http://esupport.sony.com/perl/news-item.pl?news_id=228&mdl=DSLRA700

om inte amerikansk så rör inte denna firmware.

Ja objektiven sitter tight som bara den! Härligt
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.