FotoDan
Aktiv medlem
Flaggskepp skrev:
$ 1,299.99 på http://www.berger-bros.com för A700:an..!
Det blir ju för fasen under 8200:- för kamerahuset! Vad är haken? Nånting måste man gå bet på.. eller? :S
Kostar frakt/skatt 6000 kronor eller vad fasen? Om någon kan "gröna" den sidan, eller förklara varför man ens ska bemöda sig köpa kameran i sverige istället. Finns det inga svenska menyer i den USA-sålda månne?
Jag har en USA modell. Endast engelska menyer.
Köper du från USA måste du se till att du får med världsgaranti. Endast ett fåtal butiker som kan utfärda denna. T.ex vid flygplatser och liknande. Sen är det inte helt klart om den gäller ändå. Jag mailade Sony och fick svaret att den gäller. Mailade i samma veva Zieger som servar Sony i Sverige. Fick svar att världsgarantin INTE gäller? Han hade fått det svaret ifrån Sony. Mailade igen och han kollade med Sony en extra gång och dom säger att den inte gäller.
Jag köpte min kamera med endast USA garanti. Visade sig att min kamera har focusproblem, så nu har jag fått skicka den till USA. Inte helt problemfritt men jag köpte min kamera så mycket billigare än vad den kostar i Sverige så jag får väl ta lite strul.