Köpt a700
Köpte mig en A700 för ett par veckor sedan med 16-80 Zeiss. Sjukt sjukt nöjd.
Efter uppgraderat till v2 så vart blixstyrningen bättre och även bruset aningens bättre.
Eventuella nackdelar? Lite ont om val till både fasta och variabla telen i "min" prisgrupp
Dvs inte 2000:- eller över 10k. Jag vill gärna köpa något under 10k gärna med 2.8 Hoppas Tamron 70-200 hamnar där
"Värsta" fall får det bli 2 fasta macron i teleområdet
Autofokusen är snabb och korrekt. Skärpa i både optik och kamera är kanon. Gillar inte riktigt jpg´arna men köper man en kamera för 19k så skjuter man raw. Eller hur?
Antiskaket är bättre än i pentax k10.
(enda jag kunnat jämföra ordentligt med)
D-range är klart en kul finess som får bilderna att bli lite mer punshy rätt ur kameran. Framförallt om man tar maxläget (5). Om det är så mycket mer "riktig" dynamik har jag tyvärr inte hunnit att jämföra under lupp.
I min värld så är kameran bättre än Pentax k10 och Canons 40D på det mesta. om den är vassare eller lika bra som d300 är ju frågan.
Vilket fall håller den såpas bra klass att om bilderna blir bra eller ej så beror det inte på kameran
Till alla er som misstror Sony och undrar om framtid mm. Slappna av och ha skoj! Ta bilder vettja
Nåväl glad amatör som funnit ny inspriration.
Kameran har öppnat upp nya möjligheter.
Men så hade jag ju en kompaktkamera innan