ANNONS
Annons

<Officiell 1Ds MkIII-tråd> EOS 1Ds Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Danlo skrev:
Tyvärr är det inte så.. Finns alldeles för många yrkesfotografer som är helt värdelösa, både tekniskt och bildmässigt, deras styrka är att lyckas få folk att tro deras bilder är bra..

De kan tala för sig helt enkelt.. det kan inte jag tyvärr..

Jaha ? hur ska man tolka detta då ?

Gör inte detta till någon sandlåda, den som överlever på sin fotografering, får återkommande kunder och som är nöjda får det väl anses att hon eller han duger till det hon eller han gör.
Sedan finns det alltid ett antal fotografer som sneglar på kollegor och undrar hur kan den personen få flera uppdrag än vad han själv får.
Mikael

A-Johansson skrev:
borde jag det ?
Felcitering.

Du undrade hur man skulle tolka Daniels inlägg. Det står ju rakt upp och ned att han tycker att alldeles för många yrkesfotografer suger. Hur kan man tolka det på något annat sätt än just det som står?
Om du borde ta åt dig får du väl fundera på. Det är inte förbjudet att tycka att vissa är dåliga fotografer.

Idag har jag gått omkring med en Pentax 10d, en 1dmk3 och en 5d.
Tyvärr upptäckte jag att utomhusbilderna var tagna i jpg läge vad det gäller 1dmk3. Jag hann ta några bilder med både 5d och 1dmk3 och 1600iso och raw.
Tänkte kolla lite vad som skiljer 1dmk3 och min 5d på 1600iso, om det skiljer något.
Återkommer
Mikael

Makten skrev:
Felcitering.

Du undrade hur man skulle tolka Daniels inlägg. Det står ju rakt upp och ned att han tycker att alldeles för många yrkesfotografer suger. Hur kan man tolka det på något annat sätt än just det som står?
Om du borde ta åt dig får du väl fundera på. Det är inte förbjudet att tycka att vissa är dåliga fotografer.

Bara undrade om han var medveten med att han öppet sa att många yrkesfotografer på fotosidan suger (min tolkning).

Skitsamma.
Äpplet faller sällan långt från trädet!
Åter till kameran i fråga.

om alla nu är så kassa så borde det väl gynna dom som är så duktiga?
Då behöver man väl inte vänta på att en 5D ska gå ner i pris?
Utan då är det väl bara köpa en bladare med bakstycke för det är väl lika svårt att bräcka alla kassa yrkesfotografer som att sno godis från småbarn!
Så varför har du inte kött din bladare Daniel?
Jag skulle vilja säga att det finns väldigt många duktiga yrkesfotografer det är en stenhård bransch, att lyckas som fotograf då handlar det om betydligt mer än att bara ta bra bilder.

A-Johansson skrev:
Jag personligen skulle inte vilja stå i valet mellan nikon - canon då jag äger på tok för mycket canon gluggar...

blotta tanken på att man ska byta alla gluggar mot Nikon skrämmer mig :)

Om du säljer alla dina Canon-gluggar och köper motsvarande nikon gluggar, fast de äldre manuella modellerna (som också passar på alla nikons nya kameror) så kan du få tillbaka en hel del pengar.. ;)

Danlo skrev:
När ska det komma en recension på denna kamera? Nåt som har nån mer info?

Kameran är fortfarande under produktion, så det lär dröja fram till okt/nov innan den landar på recensenternas skrivbord. Jag ska försöka få tag i ett exemplar.

Danlo skrev:
När ska det komma en recension på denna kamera? Nåt som har nån mer info?

Hej

Om man väntar på Dpreview tester så får man kanske vänta länge:) :)

Det tog ca ett år för Dpreview att komma med en test av Canon 1Ds markII.

MarkIII som kom i våras 2007 har fortfarande inte Dpreview testat.

Mvh

Omar

Omar skrev:
Hej

Om man väntar på Dpreview tester så får man kanske vänta länge:) :)

Det tog ca ett år för Dpreview att komma med en test av Canon 1Ds markII.

MarkIII som kom i våras 2007 har fortfarande inte Dpreview testat.

Mvh

Omar

Jag är nästan "säker" på att nästa review blir 1dmk3.
Men eftersom kameror inte längre är kameror utan snarare en mindre dator med objektiv på så kommer det ta lång tid att reda upp en massa inställningar, parametrar, samt försöka förklara ev problem med autofocus.
Mikael

Oklar leveranstid...

Vad ska man tro om leveranstiden på 1Ds Mark III.
En butik har gett mej beskedet att vid beställning idag så kan leverans ske tidigast kring 10:e jan 2008.
En annan butik ger följande besked:

Denna är beställningsvara och kan skickas från vårt lager ungefär 10 dagar efter du lagt din beställning.

Är det någon som vet något mer om detta?

En annan fråga är om man ska köpa en kamera utan att ha sett en enda recension…

/Harald

Re: Oklar leveranstid...

Haraldus skrev:
En annan fråga är om man ska köpa en kamera utan att ha sett en enda recension…

/Harald

Ganska bra frågeställning.. Fattar inte att det ska ta sån tid för någon att göra en recension.. egentligen, det enda alla vill ha är ju bilder tagna i olika ljussituationer för att se brusnivåer och dýnamiskt omfång.. resten förstår man ju räcker för ens krav, eftersom det är den bästa/värstings-småbildsdigitalaren (nej, Nikon D3 är en sportkamera) som tillverkas/finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar