Patrik Palombo
Aktiv medlem
Då är ja med
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
paul innergård skrev:
Hmm, kanske har gluggen vissa kvalitetsproblem. Jag upplever min som väldigt bra. Men i ärlighetens namn så tror jag att min 24-70 är något skarpare. Jag vill dock understryka att det är en känsla, och helt ovetenskapligt. Inbillar mig att 24-70 kan framstå som skarpare pga att bilderna oftast ger ett större utsnitt av huvudmotivet. Hur som helst får jag enligt mina preferenser bra resultat med båda gluggarna.
Här ser 16-35 skarpare ut.macrobild skrev:
1. är hur teglet tecknas en bit från mitten
Här är definitivt 24-70 skarpast.2. är kanterna och hörn
MartinB skrev:
Efter att ha sett Canons testbilder kan jag säga att jag inte är ett dugg imponerad. Det ser väldigt soft ut och man verkar inte tjäna nåt på den extra upplösningen över 5D och 1Ds Mark II. Det här säger väl återigen att optiken har sin begränsning.
Maila mig vilket motiv du vill ha så skickar jag en konverterad men i övrigt obehandlad JPEG. Kanske något förminskad men så nära 10 mb som möjligt. Jag skall till Kolmårdens djurpark idag så det får kanske bli en bild på djurpäls eller dylikt. Vet inte om man kan skicka via mailen genom fotosidan. I så fall kan du maila en adress till mig om du vill ha bildexempel från 16-35 II. Jag skall försöka tänka på att ta dels på full öppning men också 5,6 för en bra jämförelse.macrobild skrev:
Intressant, eftersom jag vill ha ett 16-35 men fick så märkligt resultat med objektivet i fråga jag provade.
Har du några bilder med exv en bro, hus, detaljer
snygg bild för övrigt
Mikael
macrobild skrev:
Bilden jag har tagit ner ,landscape, ser mycket bra ut om jag lägger på lite oskarp mask.Även i hörnena
Mikael
MartinB skrev:
Jag tycker detaljeringsgraden är väldigt dålig i träden och tegelstenarna. Lägger man på skärpa så börjar artefakterna komma smygandes. Jag tycker det ser ut lite som en fil som blivit interpolerad.
macrobild skrev:
Precis som vanligt, en bild kan bedömmas och tolkas, men skall jämföras med något, exv samma bild tagen med 5d så att en direkt jämförelse kan göras-först då kan vi tala om vad som är ev bra eller dåligt.
Rent spontant så ser den ok ut
Mikael