perhel
Aktiv medlem
Hittade inget om Häxan, bara nya Canon SX1.
Kolla på sidan 13-16
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hittade inget om Häxan, bara nya Canon SX1.
Kolla på sidan 13-16
Tackar. Per, Men sopa banan. Panasonic var en tuffing. Men varför 125 iso på Häxan. Tar mig en källar sval öl och mår ganska gott. Glad Påsk. Bengt.
Det som slår mig till att börja med, är vad makalöst omfattande testet är. Att tänka på att Canon serien av långzoomar i stort sett hela tiden, fått mycke beröm för sin bildkvalitet, då oftas vid iso 80 även panasonicen ligger mycket bra till, Jag uppfattar nog Hexan som ganska likvärdig, om vi håller oss till bildkvaliteten, Hexan har ju sedan några andra ess i rockärmen, som sticker ut. Jag vill nog även läsa Fotos test när den kommer. När den första tillverkaren kommer med mer märkbar större sensor, kan vi nog vänta oss ytterligare bättre kvalitet. Men det blir nog en avvägning för att inte förlora zoomförmågan, den lilla sensorn är väl i dagens läge förutsättning förzoomens kapacitet. Dom öser ut kompakter i en strid ström, och fyller på med lite väl fantasifulla finesser ibland. Det verkar inte hända så mycke med sensorerna.Kommer ihåg en tidig Panasonic fc20 någonting den hade ljusstyrka 2,8 över hela området. Vänl.Bengt.
Nu är den beställd....Hexan alltså ScandPhoto var först på plan med 10 st. i lager dessutom billigare än CyberPhoto.
Väntar med spänning...kommer om några dagar)
Nu är Hexan provkörd några dagar )
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=18889
Av ditt omdömme kan man utläsa att du är "rätt" (läs mycket) nöjd med den nya lilla "Häxan"..?
Nu är Hexan provkörd några dagar )
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=18889
Det som är bra med kameran är att man stannat upp i pixeelhysterin, plus filmmöjligheterna med stereoljud. annars tycker jag det är synd att man inte satsar på lite större sensorer.
Jag undrar om inte tillverkarna står inför ett dilemma här. Fuji har en modell med större sensor (kan inte måtten). Men den modellen verkar vara duktigt tung, närmara sig DSLR i vikt. Dom börjar bli ganska bra långzoomarna, men hur stor sensor kan vi kräva utan att förlora större zoomområde. Långzoomaren kan vara en stark konkurent till dslr, med tanke på allt i ett konceptet. En sensorstorlek typ 13*10 + en smidig konvertor, borde inte bli dyrt tycker man. frågan man kan ställa sig hur bra får långzoomaren bliva. Vänl.Bengt.