Annons

Ny bra bärbar

Produkter
(logga in för att koppla)

Mojanboy

Ny medlem
Är det någon som kan ge mig en prisvärd dator för ca 8k som man kan spela på? Behöver inte vara värsting men vill ha en som funkar bra och är ganska snabb. Spelar typ wc3 och lite andra enkla spel
 
Det låter lågt med 8k för en bärbar dator som är snabb nog för spel...finns det? Om du höjer budgeten till 16-20k så finns det en del rappa maskiner med nya i7 quad core cpu och vettiga grafikkort. MacBook Pro 15" med i7 @ 2.2GHz och AMD Radeon grafik kanske?

Jag spelar väldigt lite men de nya i7-maskinerna (Sandy Bridge) är ruskigt snabba jämfört med föregående i7/i5 generationen. Min nya 2.2GHz maskin är ca 5 ggr snabbare än min gamla 2.2 GHz maskin (C2D) - rätt ok uppgradering :)
 
Är du säker på att du valt rätt forum ;)?

Nåväl för att spela wc3 krävs inte mycket för dagens standard, jag kunnde spela det på min skoldator utan problem. (nej jag spelade inte på den, men jag var jue tvungen att testa. För de som vill kommentera)

See till att den når upp vissa grundkrav, 4 GB ram DDR3, ej integrerat grafikkort (typ minst 512 MB minne), minst 2,0 dual core GHz. Om du vill köpa en ny model av dator så kolla om det finns USB 3.0 då vet du att det inte kan vara en 5 års gammal model. Jag skulle rekommenderat antingen 15" eller 17" om du ska spela på den.
 
Du behöver verkligen inte betala 16-20. Skulle aldrig betala mer än 16 för en dator absolut inte för en bärbar.

8 räcker gott och väl till det du vill göra med den och jag skulle säga att 15" är vad jag rekommenderar, mindre än så ser man ju inte vad som är på skärmen större än så är inte särskilt bärbar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.