Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu slänger jag min systemkamera...

Produkter
(logga in för att koppla)
Kostar som en back öl, ungefär lika dimmiga bilder som efter en back öl(tror inte man använder den mer än en gång).
Ölflaskorna får man pant för när dom är slut men den där får man slänga åt helvete dagen efter;-)
 
Det värst är ju att de räknat med att folk köper - annars hade de ju aldrig tillverkat dem....

Är väl inte så lite töntvarning på den där prylen - speciellt om någon går bredvid med en D80/D200 och 70-200VR... MIN ÄR STÖRRE ÄN DIN:)

//Adam
 
you had me at hallo =)

med en "vivinkel" på 9 grader, bättre ljusuppfång och dessutom ett praktiskt nackband för 299SEK, så är det svårslaget, när man dessutom får en såpass heltäckande bokeh, så blir man ju sugen...

skulle gärna ställa mig bland en bunt fotografer på en presskonferens el. dyl. men den där i nackbandet runt halsen, bara för att få se alla totalt tappa koncentrationsförmågan=)
 
jdm skrev:
you had me at hallo =)

med en "vivinkel" på 9 grader, bättre ljusuppfång och dessutom ett praktiskt nackband för 299SEK, så är det svårslaget, när man dessutom får en såpass heltäckande bokeh, så blir man ju sugen...

skulle gärna ställa mig bland en bunt fotografer på en presskonferens el. dyl. men den där i nackbandet runt halsen, bara för att få se alla totalt tappa koncentrationsförmågan=)


Hahahah...ser alla gapande munnar framför mig!
 
"Få bukt med problemet att mobilkameran bara kan ta närbilder."

Eh? Är den första exempelbilden en närbild?
För övrigt ser bildkvaliteten ut att vara lite toycamera, vilket har sin charm. Men 6x är lite väl mycket för ett vettigt användningsområde.
 
Tycker ni är lite orättvisa. Det här objektivet kan man ju faktiskt få i två olika färger. Hur många av Canons o Nikons telegluggar kan vi välja färg på??
 
Det var mycket gnöl över en pryl ingen tvingar er att köpa och som många inte har rätt mobiltelefon för.
Samtidigt är det ju bara så förbannat inne och skapande kreativt utan all måtta att fotografera med Holga eller Diana eller någon annan billig plastkamera för mellanformat som med kamera, film, framkallning och kopiering (mellanformat observera) kostar minst lika mycket som den här prytteln. Och resultatet är ju - frånsett - mindre vinjettering med mobiltillbehöret - i stort identiskt. Så sluta gnöla over detta.
Us
 
LOL!

Right! Här kanske finns något som överträffar Holga/Diana/Etc. Vem blir först? Den här prylen har definitivt kapacitet att ge status, i kvadrat!

Och glöm inte att den kan fås i två färger, som Mats Larsson påpekar. Coolt!
 
Jag tycker den var cool! Visst är det lite skapt nån stans där i mitten? Lite LensBaby lixom - allt är väl en fråga marknadsföring!
 
Men Ulf.
Självklart är det ingen som tvingar oss att köpa något men detta är trots allt ett disskussionforum där man kan tycka olika saker, utan att bli anklagat för att "gnöla" (vad nu det är?).
Du kan väl inte mena att du tycker denna pryl är prisvärd?

// Rikard
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.