Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Datorskärm till fotoredigering?

Produkter
(logga in för att koppla)
För att vara övertydlig så har jag tagit denna bild för att visa på hur min "arbetsplats" ser ut;

Visa bilaga 174997

Och till saken hör att jag faktiskt har utrymmet (att frigöra) till höger om skrivbordet (som det ser ut nu). Jag mätte upp längd x bredd (120x60) och fick fram att detta skulle passa precis;

Blir en väääldigt dyr skärm, det här...
Om du vill kunna förlänga bordet utåt rummet vid utskrift av något längre så kan du ev. leta bland klaff- och slagbord istället för skrivbord. Nackdelen är dock att höjdjustering endast kan ske med såg, men det gäller även en del skrivbord.
 
Om du vill kunna förlänga bordet utåt rummet vid utskrift av något längre (...)
Det blir svårt, då jag har min säng utåt rummet (utanför bild)😁.

Men i de få fall det skulle bli aktuellt, hittar jag säkert en lösning på det problemet...Exvis kan man lägga en wellpappskiva under skrivaren som sticker ut mot rummet.

I den mån det blir aktuellt, som sagt.
Nackdelen är dock att höjdjustering endast kan ske med såg,
Det är ju inte aktuellt ö h t. Faktum är att detta skrivbordet passar perfekt i färg, bredd ,längd och höjd i förhållande till det jag redan har, så det är en no-brainer.

Eftersom denna tråden nu handlar om datorskärm till fotoredigering, tänkte jag spinna vidare på stativlösning för montage av två skärmar, så som diskuterats tidigare i tråden.

Förslag !?
 
Du behöver tänka på följande saker först.

Hur tunga är dina skärmar och hur stora är dom?

Vill du ha skärmarna bredvid varandra i fast position eller vill du kunna flytta runt dom lite?

Vill du sätta fast "stativet" i väggen eller bordet?

Vill du ha plats för en tredje skärm någon gång i framtiden?

Hur mycket pengar vill du lägga på det?
 
Hur tunga är dina skärmar och hur stora är dom?
Den jag har väger 10,6 kg men då vet jag inte om stativ är inräknad i vikten, (men jag gissar att så är fallet). Kandidaten väger 6,7 kg (utan stativ).
Vill du ha skärmarna bredvid varandra i fast position eller vill du kunna flytta runt dom lite?
Jag vill def. ha dom bredvid varandra, och vid behov kunna justera dom i alla vinklar.
Vill du sätta fast "stativet" i väggen eller bordet?
I bordet.
Vill du ha plats för en tredje skärm någon gång i framtiden?
Tror nog att två lär täcka mina behov överskådlig tid. Som tidigare nämnts har jag haft den nuvarande enda skärm i ~10 år.
Hur mycket pengar vill du lägga på det?
Så lite som möjligt, (utan att tumma på kvalité). Den här verkar vara ett intressant alternativ, men om det finns liknande i samma kvalité och funktion till ett lägre pris, är det naturligtvis av intresse.
 
Senast ändrad:
ANNONS