Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu slänger jag min systemkamera...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror iallafall det bara är en början på något. En trend som precis startat. Som sagt, snart sitter det nog någon typ av tillbehörsfäste på kamerorna redan när man köper dem. Intressant att se om tillverkarna lyckas enas om en standard....
 
Sonnaren skrev:
Min personliga uppfattning om min fotoutrustning är väldigt okomplicerad, jag sköter det jag kan sköta själv (ganska mycket) . Om mera behövs skickar jag in till service. Jag sitter inte och pussar någon kamera i soffhörnet vid något enda tillfälle. Kort sagt, det skall funka, resten skiter jag i. När det gäller utrustning jag inte har eller kameramodeller jag inte ägen skiter jag något alldeles skrämmande totalt fullständigt i dem.
Egentligen kan jag överhuvudtaget inte förstå mig på dem som sitter och vrålar att XYZp37 är det bästa som finns för de´har ja´. Eller dömer ut andra prylar.
Helt och hållet på grund av tekniknörderieriet som brer ut sig få fotograferingens bekostnad här på fotosidan har jag tagit bort min fotoväska från sidan.
Det går väl för den som önskar och ids att få fram delar av min utrustning ur gamla kommentarer bilderna jag skickat in här men jag måste säga att det var välgörande skönt att slippa kameranörderiet (och avundsjuka i förekommande fall) nu när fotoväskan är väck.
Jag kan också redan nu säga till dig som till äventyrs läser detta: Jag bryr mig icke ett smack i vad för kamera du har. Tag det icke personligt"....:).
Us

Och det gör ditt förhållningssätt till din hobby mall för hur vi ska förhålla oss till våran??

Min fotoväska är lika mycket hobby som fotograferandet i sej - för mej. Sådan tekniknörd är jag.

Om jag inte hör hemma i ditt finrum då så skit samma! Huvudsaken jag har roligt i min hobby!

/K
 
keckax skrev:
Och det gör ditt förhållningssätt till din hobby mall för hur vi ska förhålla oss till våran??

Min fotoväska är lika mycket hobby som fotograferandet i sej - för mej. Sådan tekniknörd är jag.


Om jag inte hör hemma i ditt finrum då så skit samma! Huvudsaken jag har roligt i min hobby!

/K
Så det är du som bestämmer hur fotohobbyn skall vara då. Surmagat och grinigt över tillbehör till mobiltelefoner?
Jaja, det är din hobby det, men du har väl i så fall lika liten rätt som du ger mig att säga att det är så det skall vara.....
Vad du menar med mitt "finrum" är det väl bara du själv som vet.
Us
 
Sonnaren skrev:
Så det är du som bestämmer hur fotohobbyn skall vara då. Surmagat och grinigt över tillbehör till mobiltelefoner?
Jaja, det är din hobby det, men du har väl i så fall lika liten rätt som du ger mig att säga att det är så det skall vara.....
Vad du menar med mitt "finrum" är det väl bara du själv som vet.
Us

Hallå där! Vem är det som är surmagad och grinig egentligen??
Vi hade ganska kul över ännu en skitpryl på marknaden ända till du droppade in.

Du skriver: "Det var mycket gnöl över en pryl ingen tvingar er att köpa och som många inte har rätt mobiltelefon för.
Samtidigt är det ju bara så förbannat inne och skapande kreativt utan all måtta att fotografera med Holga eller Diana eller någon annan billig plastkamera för mellanformat som med kamera, film, framkallning och kopiering (mellanformat observera) kostar minst lika mycket som den här prytteln. Och resultatet är ju - frånsett - mindre vinjettering med mobiltillbehöret - i stort identiskt. Så sluta gnöla over detta."

Sedan denna lektion om hur DU ser på fotohobby:

Min personliga uppfattning om min fotoutrustning är väldigt okomplicerad, jag sköter det jag kan sköta själv (ganska mycket) . Om mera behövs skickar jag in till service. Jag sitter inte och pussar någon kamera i soffhörnet vid något enda tillfälle. Kort sagt, det skall funka, resten skiter jag i. När det gäller utrustning jag inte har eller kameramodeller jag inte ägen skiter jag något alldeles skrämmande totalt fullständigt i dem.
Egentligen kan jag överhuvudtaget inte förstå mig på dem som sitter och vrålar att XYZp37 är det bästa som finns för de´har ja´. Eller dömer ut andra prylar.
Helt och hållet på grund av tekniknörderieriet som brer ut sig få fotograferingens bekostnad här på fotosidan har jag tagit bort min fotoväska från sidan.
Det går väl för den som önskar och ids att få fram delar av min utrustning ur gamla kommentarer bilderna jag skickat in här men jag måste säga att det var välgörande skönt att slippa kameranörderiet (och avundsjuka i förekommande fall) nu när fotoväskan är väck.


Vi är ju alla olika, även i vår hobby, vilket du trångsynt nog inte verkar acceptera.

/Tekniknörden Kenneth
 
keckax skrev:
Hallå där! Vem är det som är surmagad och grinig egentligen??
Vi

Vi är ju alla olika, även i vår hobby, vilket du trångsynt nog inte verkar acceptera.

/Tekniknörden Kenneth
Du gnölar ever en pryl som du inte har och inte tänker skaffa (eller??).
Jag låter var och en vara på sin facon och skaffa det de vill och tycker sig behöva och gnäller inte över en enda pryl.
Och du tycker jag är trångsynt?? Tsk, tsk........jisses....
Du grabben, jag spiller inte mer tid på det här.
Us
 
När man läser vissa inlägg undrar man om det verkligen råder yttrande- och åsiktsfrihet i Sverige. Det verkar som om det gäller att ha de rätta prylarna och inte avvika från den oskrivna åsiktspolicy som tycks råda på fotosidan.se,

Tackar för ordet önskar alla en trevlig fortsättning och att det fria ordet respekteras.
 
Sonnaren skrev:
Du gnölar ever en pryl som du inte har och inte tänker skaffa (eller??).
Jag låter var och en vara på sin facon och skaffa det de vill och tycker sig behöva och gnäller inte över en enda pryl.
Och du tycker jag är trångsynt?? Tsk, tsk........jisses....
Du grabben, jag spiller inte mer tid på det här.
Us

Gott så.

/K
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.