Annons

Nikon d5000 vs canon 450d

Produkter
(logga in för att koppla)
Men men. Nu har Daniel&Kjell funnit varandra.. Och detta verkar vara starten på en ny era utav ideligen massa skitsnack samt tjafs..

Så lämnar jag nu "snacket" här.. Kjell O Daniel får hålla handen nu och "glappa" vidare om dom vill... Vilket dom verkar vilja.. Det fortsätter och fortsätter hela tiden..... Jag har liksom sagt det som behövs från min sida sett.... fortsättning får dessa två Nikonherrar fortsätta själva med. om dom önskar..
Detta blev mitt sista svar i denna topic då "snacket" fortsatte trotts man inte komenterar tillbaks ..

Tobbe
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Till Fredrik
Därmed Jag önskar Topicägaren lycka till med sina ev nya Nikonkamera.. Du kommer vara supernöjd högst troligt.... Det jag sett ifrån D5000 bilder är klart tilltalande i mina ögon sett.. Det är inte den kamera jag skulle köpa pga någonsin att den saknar saker jag kräver utav en kamera samt ett kamerasystem... Men alla vi har olika saker vi önskar samt kompromissar med med våra val.. Det som för mig är viktigt är för nästa person oviktigt.. Och tvärtom.. Och för min del hänger ekonomiska frågor också med i mina kompromisser.. Hellst skulle jag vilja ha flera märken samt modeller för olika fotostunder och nyttja dom olika märkenas styrkor max..

Plånboken hindrar tyvärr från detta nöje.. Och mina kompromisser sätter mig där jag sitter idag...

Mvh
Tobbe.

Inte ett enda ord om vad som är nackdelen med att välja Sony, som vanligt från PR-avdelningen.

En hel massa om varför det är sååå dåligt att välja Nikon fick du med, som vanligt.

Väldigt förutsägbart Mayro, exakt det svar jag hade förväntat mig.

Inte ett enda ord om vad som är nackdelen med att välja Sony, som vanligt från PR-avdelningen.

En hel massa om varför det är sååå dåligt att välja Nikon fick du med, som vanligt.

Väldigt förutsägbart Mayro, exakt det svar jag hade förväntat mig.

Jag bara måste besvara dig trotts du är lika ointresant att besvara egentligen som det var intresant att idag dra ut en tand som jag gjort ...

Jag besvarar endast dina samt Daniels inlägg på punkter där ni påstår saker.. Jag vet du inte normalt sett har förmågan att se samt förstå detta.. Men därför upplyser jag dig om det så finns kanske.. Jag säger "kanske" en chans att du inser det..

Mvh
Tobbe

Jag tänker inte ens svara dig på ditt inlägg "Mayro". Personangrepp får andra hålla på med. Jag lägger ner denna diskutionen nu då jag inte tror den kommer längre än så här.
MVH/Danne

Jag tänker inte ens svara dig på ditt inlägg "Mayro". Personangrepp får andra hålla på med. Jag lägger ner denna diskutionen nu då jag inte tror den kommer längre än så här.
MVH/Danne
Jadu .. Du kallar det personangrepp då jag enbart sakligt besvarar dig .. Men men Bäddar man med taggtråd så får man ligga där också själv till sist då man inte har vett att faktiskt lägga av i tid..

Jag väntade faktiskt och gav både dig och din polare Kjell chansen att lägga ner..

Men men. Ni trodde väl ni satt säkert där på ärten..och ökade insattsen via "låta" högre o högre... Och då ni upptäcker att ni inte gjorde så. Menar Satt säker på ärten"... Ja då blir det "personangrepp" som du kallar det bara för någon besvarar tramset till slut.....

avsluta du tugget i tid så slipper du få brallorna nerdragna offentligt är mitt tips...

Och lär dig för det första se vad som är en normal bild från vilken kamera som helst innan du hissar nått såsom ouppnåligt för andra kameror än din du använder..

samt väx upp och lär dig ta "smällarna" tillbaks då någon lessnar och ger tillbaks med saklighet utan du skall bli sittande gråtande och pipa om personpåhopp som faktiskt inte skett.. Annat än från din sida...

men det rinner av mig. Så oroa dig inte..

Så.. Nu får detta duga..

Jag är glad om nu topicägare får den info han anser sig behöva.. Och har han fått det samt bestämt sig så är det bra..

Vilken kamera han än köper kommer han bli glad nöjd användare..

Mvh
Tobbe..

Nu ÄR det slutsnackat här från min sida.!. ha en bra kväll Kjell O Daniel..

Senast ändrad:
"We shall overcome" kanske passar bättre med tanke på ovanstående inlägg.
:)

Eller ovan detta, kanske. :)

Jag vet inte hur vi blev så hemskt mycket bästa polare men mina två inlägg träffade tydligen väldigt rätt.
Värre vredesutbrott har jag inte sett på mycket länge.

Jadu .. Du kallar det personangrepp då jag enbart sakligt besvarar dig .. Men men Bäddar man med taggtråd så får man ligga där också själv till sist då man inte har vett att faktiskt lägga av i tid..

Jag väntade faktiskt och gav både dig och din polare Kjell chansen att lägga ner..

Men men. Ni trodde väl ni satt säkert där på ärten..och ökade insattsen via "låta" högre o högre... Och då ni upptäcker att ni inte gjorde så. Menar Satt säker på ärten"... Ja då blir det "personangrepp" som du kallar det bara för någon besvarar tramset till slut.....

avsluta du tugget i tid så slipper du få brallorna nerdragna offentligt är mitt tips...

Och lär dig för det första se vad som är en normal bild från vilken kamera som helst innan du hissar nått såsom ouppnåligt för andra kameror än din du använder..

samt väx upp och lär dig ta "smällarna" tillbaks då någon lessnar och ger tillbaks med saklighet utan du skall bli sittande gråtande och pipa om personpåhopp som faktiskt inte skett.. Annat än från din sida...

men det rinner av mig. Så oroa dig inte..

Så.. Nu får detta duga..

Jag är glad om nu topicägare får den info han anser sig behöva.. Och har han fått det samt bestämt sig så är det bra..

Vilken kamera han än köper kommer han bli glad nöjd användare..

Mvh
Tobbe..

Nu ÄR det slutsnackat här från min sida.!. ha en bra kväll Kjell O Daniel..

Ursäkta mig, men om du tror att jag sitter och gråter för att nån som du skriver som du gör på ett internet forum, då tror du helt fel. Jag har tagit smällar så det räcker och blir över i verkliga livet, så att nån som du skriver nedsättande på ett forum rör mig inte i ryggen. Jag undrar vem det egentligen är som provocerar, och som inte ger upp. Du skriver att jag ska lära mig ditten och datten. Då har jag ett tips till dig om vad du kan lära dig. Om det går. Med tanke på hur illa du stavar och skriver så antar jag att du har svårt att läsa också? Så det tycker jag du ska lära dig. Läs vad folk skriver och försök få in i din skalle vad folk faktiskt menar med det dom skriver. Läsförståelse kan vara bra att öva på.
Och du, synd för dig att du inte gillar mina bilder. Får nog gå och gråta en skvätt för det. Normal bild?? Vad är det? Finns det normala bilder? Vad som är normala bilder är ju en smaksak. Vad jag gillar behöver du inte gilla.

Psst!
Och du Mayro!
Mina brallor sitter där dom ska.

Eller ovan detta, kanske. :)

Jag vet inte hur vi blev så hemskt mycket bästa polare men mina två inlägg träffade tydligen väldigt rätt.
Värre vredesutbrott har jag inte sett på mycket länge.

Jo, förstår du, eftersom vi båda gillar Nikon, vilket man tydligen inte får göra så blev vi plötsligt bästa polare. Tros att vi inte känner varann. Precis som Sony folket är världens bästa polare när någon säger att dom inte gillar Sony.

MVH/Danne

Nikon for ever

Jo, förstår du, eftersom vi båda gillar Nikon, vilket man tydligen inte får göra så blev vi plötsligt bästa polare. Tros att vi inte känner varann. Precis som Sony folket är världens bästa polare när någon säger att dom inte gillar Sony.

MVH/Danne

Gött, nu känner jag att "We are the world" är på sin plats :)

(Stockholmsjävlar är båda två oxo ser jag)

Gött, nu känner jag att "We are the world" är på sin plats :)

(Stockholmsjävlar är båda två oxo ser jag)

Japp. Låter bra.
Kan det vara det det beror på att vi vågar stå för vår åsikt? Jag menar att vi är så glappa i käften?
Att vi är Stockholmsjävlar alltså!
Såna där dryga huvudstadsbor som inte rättar sig i ledet och håller käft;-)

Och du, synd för dig att du inte gillar mina bilder

Ahhh. Synd du skrev detta. Då måste jag skriva igen fast jag inte vill egentligen skriva mer här alls...I alla fall inte mer debatt....

Därför av seriositet så anser jag det mycket viktigt att saker som du här fått för dig INTE skall bli någon slags sanning såsom annat du påstår om ditt o datt.. Samt även om jag djupt ogillar din stil du uppvisar i text så anser jag inte att jag skall föringa dina bilder för det.. Jag kan nämligen ogilla din text såsom tramsig... Medans jag också samtidigt kan uppskatta dina bilder.. Givetvis..

Har jag sagt jag inte gillar dom? Dina bilder??Tror faktiskt du har stora stora problem med att se verklighet i vad folk skriver..

jag anser dina bilder är fina..Så vet du det.. Några är riktigt trevliga dessutom.. Men det du påstår om den perfekta exponeringen som enbart enligt dig DIN kamera presterar samt du sedan hänvisar till dina bilder som exempel på hur bra den är, det rimmar extremt dåligt med det du visar mot vad du påstår.... Bilderna är nämligen varken bättre eller sämre än någon annan kamera kan ta under så gynnsamma förutsättningar bilderna tagits under... Och dessutom gör din kamera samma tabbar i exponering i vissa lägen som andra gör i samma situation.. Och detta är vad jag påpekat. Och inget inget annat...!

och jag hade absolut inte sagt ett ord om saken om det inte vore för DU startade snacka så mycket skit..

Då du gjorde som så samt inte slutade så vart jag till slut tvingad att faktiskt ta upp lite om hur saker ser ut lite ..
men detta betyder INTE att jag ogillar dina bilder därmed.. Nej nej..

Och det betyder INTE att jag på minsta sätt i världen sagt att du inte kan ta ännu finare bilder heller...

Utan det betyder endast det jag skrev i samband med att du till slut fick svar på dina påståenden samt med hänvisning till dina bilder.. Där de fakto inte dina ord stämmer direkt så exremt väl med det bilderna visar.

men dom är ju fina ändå. men inget direkt bra bevis på en överdjäkligt bättre kamera än någon annan i sin exponering.. Och detta är det absolut ända jag sagt om bilderna i samband med dina överord du tagit dig där du också sågat inte enbart Sony. utan Canon fick sig en slev i bara farten också...

Sedan att du också tar upp mina skrivproblem med stavning.. Ja.. Jag är ledsen det stör dig.. Men jag gör mitt absolut bästa jag kan för stava samt dela stycken osv jag uppbådar med mitt handikapp jag dras med...

Därmed kan jag intyga att i den fråga talar du sanning om hur det är.. Jag stavar bedrövligt illa..

men hoppas du kan ursäkta detta. Vissa dagar går det bättre. Vissa sämre.. Medans det aldrig blir helt bra någonsin.. Men jag försöker förkovra mig så mycket jag kan... Hoppas du kan göra detsamma ifråga om lära dig olika systemens fördelar samt nackdelar på samma sätt som jag försöker stava bättre och skriva bättre över huvud taget... Minns att jag inte snackat minsta skit om Nikon D5000 alls.. medans det omvända varit rätt markant ifrån både dig samt Kjell angående tex Sonykameror samt även en slev mot Canon (från din sida)..

vem vet. kanske slutar med att vi lägger ner stridsyxorna och "startar om" och försöker hålla en bättre ton totalt sett .. I alla fall avslutar denna typen av onödiga skitinlägg.. Därför ingen vart gladare än jag om sådant här onödigt trams avslutas och en mer respektfull stil startar användas..

inte mig emot..!

men men. Nu har i alla fall detta viktiga att jag aldrig ogillat dina bilder fått klargöras.. Och detta anser jag oerhört viktigt att göra solklart..Sådant får bara inte bli en slags sanning..

resten bryr jag mig inte om att komentera.. Det leder ändå ingen vart..

Nyfiken. på en sak... :) . vart i Sthlm är ni födda då ni kallar er Sthlmare ?

Mvh
Tobbe.

Senast ändrad:
Ahhh. Synd du skrev detta. Då måste jag skriva igen fast jag inte vill egentligen skriva mer här alls...I alla fall inte mer debatt....

Som du skrev själv! Bäddar man med taggtråd så!
Jag har aldrig sagt att Nikon D5000 är en överjäkligt bra kamera. Däremot har jag sagt att JAG tycker det är den mest PRISVÄRDA kameran i prisklassen. Det är vad JAG tycker. Och det måste jag få tycka. Precis som att du gillar Sony. Jag är glad för din skull att du hittat en kamera som du trivs med. Verkligen.
Sedan så har jag aldrig snackat skit om, och sågat Sony eller Canon heller för den delen. Däremot har jag då jag faktiskt har erfarenhet av just den Canon som tråden handlade om, sagt vad JAG upplever är skillnaden mellan den och Nikon D5000 då det var dessa kameror tråden handlade om.
Jag har också sagt att jag inte gillar fäger och brus man får med Sony kameran. Och jag har sagt att jag inte sett några bra bilder tagna med Sony A 550. Med det har jag förklarat att det inte är bilden som bild jag inte gillar utan just färgen och bruset. Detta gäller givetvis inte alla bilder. Bilder som är tillfixade i redigeringsprogram kan t.ex. se bra ut i färgerna. Det beror ju på vad man gillar.
Jag ogillar inte en bild automatiskt bara för att den kommer från en Sony. Som jag skrev tidigare skulle jag ju t.o.m. kunna tänka mig bl.a. en Sony A900. Men som bilderna blir direkt ur kameran gillar jag dom inte. Jag är ledsen men så är det. Och eftersom jag inte vill sitta och redigera en massa så vill jag ha en kamera där jag kan få dom färger mm som jag vill direkt ur kameran. Även fast jag ändrat en inställning i kameran. Det behövde jag göra en gång.
Det jag skrivit ovan är inte skrivet för att föra diskussionen vidare, utan för att förtydliga.
Jag kan absolut lägga ner stridsyxan och börja om. Jag tror att både du och jag skrivit en del dumma saker till varann, och personligen ber jag om ursäkt för det. Men jag tror både du och jag är personer med väldigt starka åsikter. Inget fel med det, förutom att man har en tendens att trigga upp saker och ting. Där får vi väl båda försöka bättra oss. Och vi måste båda acceptera att alla har olika åsikter, och att alla ser på saker och ting olika. Fixar vi det ska det nog bli bra det här;-)
Och vart jag är född har väl egentligen inget med saken att göra. Men jag kan väl säga så mycket som söder;-)
Med detta gräver jag ner stridsyxan och önskar dig en trevlig kväll. En trevlig fortsättning på veckan och en trevlig helg.
Jag är egentligen rätt trevlig;-)
Och det tror jag nog du är också.
MVH/Danne

Jag undrade om födelseort då jag kanske är "mest" stockholmare utav oss tre som debatterat ...

och suveränt.!!. Stort tack för detta att skicka fram kardan.... Därmed ber även jag om ursäkt för jag "svarat upp" lite väl tufft...

med vänliga hälsningar från en äkta infödd Söderkis...

Tobbe.

Nu får du ge dig!

Minns att jag inte snackat minsta skit om Nikon D5000 alls.. medans det omvända varit rätt markant ifrån både dig samt Kjell angående tex Sonykameror samt även en slev mot Canon (från din sida)..

Jag har inte skrivit ett enda ont ord om Sony i denna tråd.
Sluta hitta på saker.

Jag har klankat på PR-byrån Mayro & Co som inte i sin vildaste fantasi kan tänka sig att skriva ett enda ont ord om Sony.
Det har du aldrig gjort i någon tråd jag sett, du kan i bästa fall medge att andra kameror är något så när fungerande.

Om du kan visa upp ett enda inlägg där du faktiskt rekommenderar något annat märke framför Sony till något över huvud taget så ska jag äta upp min gamla Chinon SLR.

Du är i mina ögon Sony-talibanen personifierad. Så fort det finns tillstymmelse till kritik mot Sony (även berättigad sådan) så tar du omedelbart fram stora kanonen och stänger helt av hörseln och läsförmågan. Det har hänt förr och så även i denna tråd.

Jag till skillnad från dig har rekommenderat Pentax, Canon & Sony framför mitt märke (Nikon) då det är läge för det.
Jag till skillnad från dig har flera gånger skrivit vad jag anser vara dåligt med mitt märke.

Förresten om du vill fortsätta smutskasta mig så fortsätt gärna med det. Det belyser bara hur skogstokig du är.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto