Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Dustin

Dustin har fått in 20D med kitlinsen. En arbetskompis beställd just en och har fått leveranskvitto och lagerstatus på webben sägen "i lager".

/Ola
 
Dustin igen...

Så där ja... Då var Dustins saldo på 20D+kit = tomt...

(F.Y.I:
Dustin:
20D kit
+CF 512MB Ultra II
+UV-filer
+FRAKT
=16809:-

Scandinavian:
Samma kit som ovan UTAN frakt
=16870:-

Differans
=61:- :)

//JonasL
 
Blev less på att vänta. Lade beställning på kameran i tyskland istället. Släppte min plats på Scandinavian.

Pris inkl frakt från tyskland: 12866:- enbart hus
Differans ca 2000:-
 
Powershooter skrev:
Bara en fundering, hur mycket lättare är den och vad är den STORA fördelen med ett lätt kamerahus?
Finns ju gym. ;)

Hade liten plats kvar i min fotoryggsäck, en till Mark2 hade inte fått plats men en kamera i storleken 20D får plats. Jag ville gärna ha ett lätt hus så inte ryggsäcken blir alldeles för tung, vilket den förstås redan är med sina typ 16kg. Skönt med ett litet och lätt hus på tex släktträffar eller liknande.
 
jonas_lindquist skrev:
Rätt intressant med tanke på att, mig veterligt, canon inte lämnar det!

Då måste mina prylar vara unika. Jag har fått världsgaranti på allt. Har handlat en del i Tyskland som jag servat i Sverige utan problem.

I USA hos B&W Photo kan man handla med världsgaranti eller med USA-garanti.
 
Av ett företag som säljer på eBay.de
www.wedem.de

Differansen var för min del 2000:- eftersom jag hade en order på Scandinavian.


Jan Lundström (Zigge67) skrev:
Pris inkl frakt från tyskland: 12866:- enbart hus
Differans ca 2000:-
--------------------------------------------------------------------------------



var handlade du?
 
Senast ändrad:
froderberg skrev:
Då måste mina prylar vara unika. Jag har fått världsgaranti på allt. Har handlat en del i Tyskland som jag servat i Sverige utan problem.

I USA hos B&W Photo kan man handla med världsgaranti eller med USA-garanti.

Handlar du i Tyskland så kan du fortfarande få garanti i Sverige. Canon lämnar kontinentsgarati på sina DIGITALA hus.

Hos B&H Photo kan man köpa välrdsgaranti, ja. Det stämmer. Det kräver dock att man SKICKAR utrustningen till dem/ngn annan i USA för att få grejerna fixade!

//JonasL
 
Kalle Hoppe skrev:
Men är det då HELT kört om man köper från USA? hmm, aknske ska tänka till lite.

Inte alls,
ponera att ditt kamerahus får ett fel som täcks av garantin.
Du skickar då dit kameran med Posten och förklarar att kameran skall skickas på en reparation. Då fixar dom exportpapper som gör att du, när du får tillbaka kameran, inte behöver förtulla eller momsa någonting. Det är inte mycket svårare än att skicka kameran till Canon i Sverige, det tar bara lite längre tid. jag plockade ihop ett nätt paket med 20D, 17-40, 50/1.8, 2GB Sandisk Ultra II samt en Photo Runner-bag. Sparar över 10.000 SEK på det paketet. Gå kameran sönder har jag råd att åka dit med den själv, bo på hotell och har fortfarande efter den resan sparat pengar.

Visst är det trevligare att kunna skicka ett trasigt hus till Canon i Sverige men inte så trevligt att det är värt som i mitt fall, 10 lakan.

Jag skulle inte säga att avsaknaden av världsgarantin är något större problem. Men det är bara min egen åsikt.
 
nölf skrev:
Inte alls,
ponera att ditt kamerahus får ett fel som täcks av garantin.
Du skickar då dit kameran med Posten och förklarar att kameran skall skickas på en reparation. Då fixar dom exportpapper som gör att du, när du får tillbaka kameran, inte behöver förtulla eller momsa någonting. Det är inte mycket svårare än att skicka kameran till Canon i Sverige, det tar bara lite längre tid. jag plockade ihop ett nätt paket med 20D, 17-40, 50/1.8, 2GB Sandisk Ultra II samt en Photo Runner-bag. Sparar över 10.000 SEK på det paketet. Gå kameran sönder har jag råd att åka dit med den själv, bo på hotell och har fortfarande efter den resan sparat pengar.

Visst är det trevligare att kunna skicka ett trasigt hus till Canon i Sverige men inte så trevligt att det är värt som i mitt fall, 10 lakan.

Jag skulle inte säga att avsaknaden av världsgarantin är något större problem. Men det är bara min egen åsikt.


Är moms och tull inräknade i det paketet du tjänar 10.000 SEK på?
 
Nix, den tas in som begagnad. Min polare fotar minneskortet fullt under två veckor.

Jag har talat med Posten ang. att returnera en begagnad kamera med garatin kvar och det är inga problem. Jag frågade till och med om jag behöver visa att jag en gång tullat in den och dom sa att det inte spelar någon roll.

Jag vet inte om det var det du tänkte på. Det verkar som att när man väl har kameran hemma så är det lugnt.
 
Beställde D20 för ca 3 veckorsen nu tror jag de blir och är på kö.. :( beställt hos Yfo.se ScandinavianPhoto och Expert :) Någon som vet om canon kommer med något lass snart? är nr 4, 8 i kö så borde inte dröja för länge hoppas jag men kanse någon som vet om de e nått drös me kameror på g?
 
....hjälper kanske inte mycket men.....

Jag beställde min för 1½ vecka sedan och får min i handen imorgon. Från Madeco i Sthlm.

Hittade dessutom vertikalgrepp/batterigrepp i lager hos Scandinavian Ph.

//A
 
Jag har på känn att Canon har hållt på kamerorna med flit i väntan på att firmwareuppdateringen som fixar låsningarna skulle komma.

Sunt förnuft säger mig att Canon hellre får rykte om att inte kunna leverera i tid än att leverera och få en massa badwill då den inte funkar.

Eller enklare formulerat: (edit:Vart inte så mycket enklare nu när jag tänker efter... men åtminstone annorlunda.)

Bättre låta det se ut som många har beställt den (kön-till-krogen-fenomenet) än att ha få inpräntat i alla fotografiska tidsskrifter/communites att dom kunde ha kollat att skiten funkade innan dom började sälja den.

Nu kan i alla fall Canon hänvisa till 1.0.0.5 uppdateringen om nån stackare råkar yppa "låsningar vid objektivbyte".

Det är vad jag tror...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.