Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som fått sin 20D ännu?

Produkter
(logga in för att koppla)
På tal om postförskott så måste jag få dra en historia ut verkliga livet...

Jag hade beställt en del grejor på ScandinavianPhoto (min scanner bl a) för ett par år sedan. Summan var väl strax över 40', mycket pengar iofs. Postförskott såklart eftersom de inte fakturerar privatpersoner. När jag kom ner till utlämningsstället med min avi höll tjejen i kassan på att tuppa av. Först skulle hon inte kunna lämna ut paketet, men jag stod på mig. Och visst gick det dra beloppet på kortet, fanns inget maxbelopp som det först påstods. Sen skulle ju summan slås in på kassaapparaten, och ojojoj...där fanns det ett maxbelopp, 500:- närmare bestämt. Kan väl säga som så att jag har sparat kassakvittot som en liten souvenir. Det består nämligen av 80 st inslag av 500:- vardera.....

Och så ett litet tips till Posten. När jag handlade på Mio så hade den chauffören som levererade möblerna en trådlös onlinekortterminal med sig. Så jag betalade för leveransen med kortet, hemma vid köksbordet (och kunde direkt se att det blev draget rätt belopp från mitt konto i internetbanken). Den servicen borde fler ta efter.
 
AnnaKarin skrev:
På tal om postförskott så måste jag få dra en historia ut verkliga livet...

Jag hade beställt en del grejor på ScandinavianPhoto (min scanner bl a) för ett par år sedan. Summan var väl strax över 40', mycket pengar iofs. Postförskott såklart eftersom de inte fakturerar privatpersoner. När jag kom ner till utlämningsstället med min avi höll tjejen i kassan på att tuppa av. Först skulle hon inte kunna lämna ut paketet, men jag stod på mig. Och visst gick det dra beloppet på kortet, fanns inget maxbelopp som det först påstods. Sen skulle ju summan slås in på kassaapparaten, och ojojoj...där fanns det ett maxbelopp, 500:- närmare bestämt. Kan väl säga som så att jag har sparat kassakvittot som en liten souvenir. Det består nämligen av 80 st inslag av 500:- vardera.....

Och så ett litet tips till Posten. När jag handlade på Mio så hade den chauffören som levererade möblerna en trådlös onlinekortterminal med sig. Så jag betalade för leveransen med kortet, hemma vid köksbordet (och kunde direkt se att det blev draget rätt belopp från mitt konto i internetbanken). Den servicen borde fler ta efter.

Det har varit snack om att posten skulle ha typ som de där. De kommer nog.
 
Ringde till Paketutlämingen och frågade om det var problem med postförskott på 15.000:- Det !trodde! han inte, men han hade aldrig varit med om så dyra postförskott heller.. *suck* får väl se hur det går..
Posten har väl ett maxbelopp på 10000:- i kontanter, över det krävs antingen postväxel eller kortbetalning.

Beroende på vilken bank man har gör dom inte en debiterring utan ett kontanturtag och drar då 30kr i avgift.
 
Jag kunde hämta ut min 20d för 14.500kr med kontant betalning i min postlucka. Det är olika från ställe till ställe.
 
Idag kommer mitt objektiv på posten iaf :)

Men trots denna lilla miss måste jag säga att Canon RCC i Göteborg är RIKTIGT trevlig. Jag har ofta kontakt med olika support och service ställen.

Canon RCC slår alla jag tidigare varit kontakt med.

Utomordenligt trevlig personal!

(Synd dock att inte Canon's support som sitter uppe i Sthlm kunde ha lite Go-göteborghet i sig!)
 
Zamn skrev:
Jag kunde hämta ut min 20d för 14.500kr med kontant betalning i min postlucka. Det är olika från ställe till ställe.

Det var inget problem med VISAkortet för mig heller. Har laddat batterier och testskjutit lite.. Dags att tanka ur den du.. Är hemma från jobbet idag, man måste ju prioritera.. :) Tyvärr är inte vädret vad jag hoppats, det känns inte så lockande att ta de första testbilderna i regn..
 
Med kontant menar jag pappers och guldpengar, inte visakort, för det är kontanturtag eller debiterring beroende på bank.
 
Min 20D hus finns nu på Postcenter Kista. Beställde den igår kväll 22:15 ifrån Dustin.
Synd bara att postcentret är öppet mellan 07:00 och 19:00, och man såg det 19:20.....

/David - i väntans tider
 
Då har man en 20D :) Känns bra, riktigt snabb. Fastän inte som min trasiga EOS-1N RS. Den var SNABB!

Är det något speciellt fel som man skall leta efter? Eller skall man inte leta i huvudtaget?

/David - vill plåta lite action
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.