Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mina verktyg är konstiga.

Produkter
(logga in för att koppla)

GertLind

Aktiv medlem
Tjena

Detta är ett problem jag haft en gång förut. Kommer inte ihåg hur jag fixade det då.

Både crop och stålpennan har fått någon konstig inställning, man ser ett litet hårkors i stället för själva verktygsbilden.

Någon som har tips, gav upp efter en timme :)
 
Funkar inte det ovan så kan du gå in i programmets inställningar och titta på "Visning och verktyg".
Den kan ha hoppat i fel läge.
 
Det finns alltid "Ctrl+Alt+Shift" samtidigt som du startar Photoshop. Det nollställer ALLT.

Obs, precis allt, inklusive inställningar, egna makron etc.

Ett vanligt fel för folk, även om det inte är just detta, är att man helt enkelt inte är i Photoshop längre utan utav misstag har hoppat över i Image Ready.
 
i just det här fallet.... även fast det är löst nu... så låter det som du har ställt in fel i verktygsinställningar i programmet....

tror att den ligger under just fliken verktyg i inställningsdialogen.... där kan man välja verktygsikon eller hårkors...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.