Annons

Min nya A1

Produkter
(logga in för att koppla)
på nätterna fotograferar jag mest vyer, vackert upplysta fasader, månskensbelysta stigar, vatten med speglingar från lyktor eller månen eller nåt annat käckt... då fungerar låga ISO och långa slutartider alldeles utmärkt.

Folk som löper omkring i dåligt ljus fryser jag med 56:an, då står de still!

Nästa Dimage kommer att utrustas med MS* i kombination med AS, då jäsingen!

Nedan, en av mycket få (två?) bilder jag tagit med iso800 och A1, fem sekunder slutartid... på väg hem från fotomässan i våras, mellanlandning i Örebro.



*MS = Motiv Stabilisering, motivet stannar upp precis så lång tid som en skarp bild kräver. Kommer att bli jättekul på OS i Peking när hela publiken plåtar med Konica-Minolta MS kameror!
 

Bilagor

  • iso800.jpg
    iso800.jpg
    36.7 KB · Visningar: 238
Hm. Om man ser på kameran som en vacker flicka; Zoomar man tillräckligt, belyser och går in de dolda delarna, så finns där mindre vackra sidor. Trots att flickan egentligen är otroligt vacker, och har en utstrålning utan dess like.

Kan det vara så att denna tekniska frustration som verkar finnas hos flertalet, är sjuklig perfektionism?

Själv tänker jag skaffa en A1:a snart, vi kommer nog se mycket tillsammans...
 
Aette är en utomordentligt vacker flicka som närmar sej 50.000, om det inte passerades i söndags... måste kolla...

Likväl skulle jag välja storasyrran A2 idag... fast jag väntar in A3...

/kg, som ska undvika Örebro framledes
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.