Nicc
Aktiv medlem
Mac vs PC. Detta har säkert dryftast om tidigare men eftersom datorer är färskvara så känns det inte fel att uppdatera diskussionen med jämna mellanrum
Jag kör själv PC och har alltid gjort det.
Främst pga snyggare design så är jag sugen att byta till Mac (MBP + 30" Cinema så fort uppdaterade versioner släpps).
Jag har även hört att Mac har ett sååå mycket bättre OS och att Mac oftast är snabbare, tystare, inte segar ner sig lika snabbt, får mindre virus etc etc.
Nu undrar jag alltså hur det står till. ÄR Macen -generellt sett- bättre än PC när det kommer till programvaror som Photoshop och Illustrator??
Jag talar enbart om senaste generationen high end produkter.
För mig är dessa värden viktiga:
Snyggt
Lätt (i förhållande till prestanda - laptop)
Snabb
Tyst
Pålitlig
Bästa bild o färgåtergivning
Vilken PC-laptop slår MBP 2,4 Ghz Core2Duo, 4GB RAM, 160GB 7200 varvare på fingrarna?
En annan sak, tycker Du det är att föredra att ha en kraftfull stationär burk + en billig laptop än en highend laptop...?
Ordet är fritt
Jag kör själv PC och har alltid gjort det.
Främst pga snyggare design så är jag sugen att byta till Mac (MBP + 30" Cinema så fort uppdaterade versioner släpps).
Jag har även hört att Mac har ett sååå mycket bättre OS och att Mac oftast är snabbare, tystare, inte segar ner sig lika snabbt, får mindre virus etc etc.
Nu undrar jag alltså hur det står till. ÄR Macen -generellt sett- bättre än PC när det kommer till programvaror som Photoshop och Illustrator??
Jag talar enbart om senaste generationen high end produkter.
För mig är dessa värden viktiga:
Snyggt
Lätt (i förhållande till prestanda - laptop)
Snabb
Tyst
Pålitlig
Bästa bild o färgåtergivning
Vilken PC-laptop slår MBP 2,4 Ghz Core2Duo, 4GB RAM, 160GB 7200 varvare på fingrarna?
En annan sak, tycker Du det är att föredra att ha en kraftfull stationär burk + en billig laptop än en highend laptop...?
Ordet är fritt