Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac vs PC

Produkter
(logga in för att koppla)
swepri skrev:
Jag har tre, HA!

Och fallfrukt i trädgården, men det är päron. Äpplen göre sig ej besvär.

Jag har FEM... Dubbel HA

Beror naturligtvis på att de är så dåliga - därför behöver jag fem st ;). Men i min trädgård växer det både äpplen och päron.

Ett mediacenter (win vista)
En server (win 2000 server)
En laptop (win XP)
En laptop (OS X)
En workstation (OS X)

Det värsta är nog inte att jag har fem st, utan att jag faktiskt använder alla fem...

Tyvärr inga fruktträd, får väl plantera ett.
 
tormig skrev:
När hårddisken gick i backen fick jag den hårda vägen lära sig vad det snygga skalet medför. Att byta disken var ingen barnlek, fick plocka ned maskinen i sina beståndsdelar. Och det räckte inte med att skaffa rätt torx-mejslar på Clas Ohlson, diverse handpåläggningen med plastbitar krävdes för att få isär eländet. En bekant hade en liknande erfarenhet när han skulle byta disk på en Mac Book Pro.

Är lite fundersam till det här med HD som går sönder på Mac. Så mång gånger jag har dels sett det i denna tråd samt hört från andra att de går sönder har jag inte hört på mer än 10 år i PC-värden. Visst, jag är inte en PC-tekniker men rör mig i IT-världen. Är det vanligare att HDn falerar på Mac än PC?
 
perese skrev:
Är lite fundersam till det här med HD som går sönder på Mac. Så mång gånger jag har dels sett det i denna tråd samt hört från andra att de går sönder har jag inte hört på mer än 10 år i PC-värden. Visst, jag är inte en PC-tekniker men rör mig i IT-världen. Är det vanligare att HDn falerar på Mac än PC?

Det nämns hela tre (3) trasiga diskar i macdatorer i tråden. Imponerande att du bara stött på tre trasiga diskar efter tio år i IT-världen. ;-)
 
Johan Carlström skrev:
Näme när den den här gamla sköna igen. Skall vi ta alla argumenten en gång så alla förstår?

Mac är alltså svindyr och långsam och har bara en musknapp medan pc inte går att använda till foto eftersom det inte går att kalibrera färger i windows 95. Dessutom är det så många virus till pc att den knappr rullar. Men framför allt är pc en tjock dummer i medelåldern medan mac är ett chickt poppsnöre. Hoppas bilden klarnade.

Kan köra OSX86 på PC.
Nackdel: AMD kan bli kinkigt att uppdatera. Har 10.4.8 och har problem att uppdatera till version 10.4.10. Har dock inte lagt in min själ på att försöka.
Går att högerklicka med musen. Efter att ha laddat ner Steermouse eller nåt känns musen inte som en till amiga heller.
Bortsett från uppdateringen är det inga problem med någonting.
 
perese skrev:
Är lite fundersam till det här med HD som går sönder på Mac. Så mång gånger jag har dels sett det i denna tråd samt hört från andra att de går sönder har jag inte hört på mer än 10 år i PC-värden. Visst, jag är inte en PC-tekniker men rör mig i IT-världen. Är det vanligare att HDn falerar på Mac än PC?
En iMAC är väldigt kompakt och som sagt, den är tyst. Det finns ett par små fläktar i den som knappt hörs. På hårddisken sitter en sensor fastlimmad, sannolikt för att hålla koll på temeraturen (något jag inte sett i en "vanlig" PC). Så man kan misstänka att Apple kör den så varmt det bara går (men inom specen).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.