Surgeon
Aktiv medlem
Ni tror inte att lite språklig smörjolja ger bättre resultat än verbal knölpåk?
Du har helt rätt!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ni tror inte att lite språklig smörjolja ger bättre resultat än verbal knölpåk?
Jag vet inte riktigt hur jag skall bemöta det där
Du behöver inte bemöta det där, ha ett underbart liv Janne,--> tänk på blodtrycket!
Varför verkar folk tro att jag går över vilopuls av att argumentera med folk?
Ja du Janne,, tänk på det innan,,,,,,,,,,,,,,,,,,du argumentera.
Den känsla man får är att du går över lik för att få rätt, vill du att vi har den uppfattningen om dig så är det OK
Ha ett bra liv
Vad folk har för uppfatning om mig själv, mitt språkbruk eller attityd när det gäller IT-lösningar rör mig verkligen inte i ryggen. Jag vet att jag är en auktoritet på ämnet och ja, jag stör mig ofantligt på personer som jag anser gör på ett suboptimalt sätt.
Jag har en betydligt mer ödmjuk attityd i ämnen där jag inte anser mig vara en auktoritet, såsom (exempelvis) fotografi.
Jag vet inte riktigt hur jag skall bemöta det där. Men, jag arbetar med datalösningar som oftast spänner över flera kontinenter. Min förra arbetsgivare hade dataspeglingscentra i Rotterdam, Tokyo och Seattle just för att undvika dataförlust även vid stora incidenter.
Nej, jag är (som jag tidigare sagt) inte ett DUGG ödmjuk inför de saker jag vet att jag kan.
Anser du att jag har FEL i vad jag säger?
OK, då du är en auktoritet i fråga om hur data ska hanteras!
Kan du ge mig en bild av hur kortdata, (dvs visa eller MC´s krav) ska hanteras, gärna utifrån PCI DSS
Att spara data är i princip enkelt.
Att spara data billigt är lite svårare.
Att garantera att den skall vara läsbar efter 60 år är en utmaning.
Har du lösningen på den utmaningen också?
Engelska eller inte, svaret är dock korrekt. Backa upp dina filer!
Sen att han skrev dummy,,, är ju ganska onödigt kan man tycka
Dom flesta använder nog den första formuleringen på cafet, men den andra när dom berättar om händelsen för sina kompisar.Jag skulle nog säga att det inte på något sätt handlar om du har rätt eller fel i sakfrågan. Mer om hur du framför det du säger.
Om jag ser någon tappa sin plånbok kan jag ta upp den och säga
"Hej, du tappade plånboken. Förresten, det är nog inte en bra idé att inte ha den bakfickan på jeansen när du sitter på ett cafe"
Eller så kan jag säga
"Här har du din plånbok. Du är en fullständig idiot som har den i bakfickan på jeansen när du sitter på ett cafe"
I sak har jag kanske rätt bägge gångerna. Men med den andra formuleringen finns det en klar risk att människor uppfattar en som så otrevlig att de därför inte tar åt sig av sakinformationen. Och då har man väl inte precis uppnåt något?
...och ändå har jag fått byta ut samtliga de tre SSD-diskar jag äger i mina maskiner minst en gång. (Nej, maskinerna har inga termiska problem. Nej, jag har inte utsatt dem för handhavandefel)
Varför gick de sönder? Fick du nya på garantin?
Nej, jag kör inte spegling på varesig min arbetsstation (Det får räcka med RAID på min lagringsserver) eller min HTPC (lite overkill) eller min laptop (en omöjlighet, den har bara en diskplats).
u.
Man kan väl byta ut cdläsaren mot en extra hårddisk?
Jag vet faktiskt inte om HP har en sådan option till sina ultraportabla, iallafall inte den jag har. Dessutom har jag fortfarande nytta av DVD-brännaren.
Dessutom ser jag inte poängen, det är ju NBD-replacement på grejjerna.
NBD-replacement låter ju bra, men vad är det?