ulltand
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
...Det framgick väl i något test för inte så länge sedan att Mac Pro 3GHz var den snabbaste PCn...
Så du menar att Mac är en PC?!
Är då Skoda en bil? Eller Franke en diskbänk?
Skämt åsido. Jag gillar att man hänvisar till undersökningar eftersom jag själv vill kunna kontrollera och bilda mig en uppfattning (tack tbmac för länken, men gärna referens till själva undersökningen så vi slipper leta
Naturligtvis finns skillnader mellan Mac och PC, men att i generella drag påstå att en är bättre än den andra anser jag vara omöjligt.
Det beror precis på hur maskinen används.
Skulle jag köpa en Mac så skulle jag inte kunna använda delar från husets andra datorer, jag skulle inte kunna använda de program jag vill och är van vid, mina söner (som kör Linux) skulle inte kunna låna min dator för att köra sina spel som bara finns för Windows (påstår dom iaf).
Jag ser mycket bra i Mac, även om jag är i det närmaste oerfaren med dess system, men för mig och vår familj fungerar helt enkelt PC bäst, med Linux eller Windows - beroende på användare.
För oss skulle inte Mac bli billigare (vi använder aldrig support, vi servar och uppgraderar datorerna själva, återanvänder delar om det går osv).
En av anledningarna till att jag kanske kan tänkas tipsa en kompis att använda Mac är att risken för fel, dvs att installera massor skitprogram är mindre.
En annan otroligt stor fördel är att man köper allt, även operativsystem, från en leverantör.
Bla, bla vad jag skriver
Det jag vill få fram är att ingen dator är fel eller mindre rätt, men kanske man köper den för fel ändamål?!