iSolen.se
Guest
Luddiga frågor och luddiga svar ger mig den hjälp jag behöver.
Men det var inte luddigt alls. Jag frågade faktiskt rakt ut om de hade något ptoblem med garantin vid ett ägarbyte. Det som inte angavs vilken garanti jag menade och i vardagssammanhang är "garanti" vedertaget vad som gäller. Det är bara hur lång tid som butiken vill ansvara för som skiljer.
Men det kvittar nu. Du får svar som jag tror ingen vill här som köper begagnat vill veta medan mina svar från exakt samma butiker ger de svar som alla vill veta och mailet anger att det skett ägarbyte.
Jag har förmedlat det jag vill och du kan ju leva vidare med dina sämre affärstankar.
Och för att åter påpeka så ljuger jag aldrig om såna här ärenden utan butiken får veta exakt det som de behöver. I mina mail klargjorde jag tydigt att den som äger produkten inte är samma person som kvitto anger och frågade ifall detta skapade problem med garanti och svaret har jag postat.
Posta du vidare jag slutar nu, men det visar bara att beroende på vem som frågar så¨får man olika mycket hjälp. Du får ingen och jag får. Trots vi båda informerat att situationen.
/stefan
Det spelar roll för vilken typ av garanti det är och hur lång tid det har gått ifrån inköpet. Kul att du lägger av just precis när svaren börjar komma in från butiker och tillverkare. Fast det är ju svar du inte vill höra och du avböjde ju att ställa gemensamma frågor.
Jag brukar inte ha något problem med kameragarantier, får mycket bra service och goodwillfixar från Lasses (tyvärr nedlagt nu), Kameradoktorn och Nikon själva. Har fått låna grejer gratis, och fick en gång en kamera utbytt istället för att repareras för att spara tid, osv osv.