Rommel
Avslutat medlemskap
Kom igen, du sa ju själv att det du gjorde ovan i tråden var omoraliskt men lagligt. Stå för det.
Butiksförslaget var för att pröva dina argument i verkligheten, inte för att snacka moral, den har du ju redan redovisat.
Jag står självklart för vad jag skrivit och har redan gjort det i verkligheten allt jag skrivit. Vem mer måste jag bevisa för? Dig? Du betyder inget för mig. Att en butikschef säger nåt beyder ju inget. Är ju lika lekmanna som du och jag. Det väsentliga är inte om du går och frågar om en sak utan hur man pratar sig till saker och resonerar som agerar efter den information som efterfrågas och diskuteras.
Jag tycker du är naiv och blåögd. No offense, men du tycker allt är i svart och vitt. Vi kan ju ringa nåt ganska självklart. Exempelvis mobiltelefoner till en hel familj. Enligt dig så kommer garantiärenden inte fungera. Bulllhit säger jag och det säger jag med gott förtroende.
Vi kan ju också gåt till MAxi och köpa en TV-konsol. På kvittot står inga namn, inget tfnnr, inget kontonr ingeting. Kassnr, datum och klockslag. Det ät kvittot och garantin. Det är den som har det kvittot tillsammans med TV-konsolen vars garanti gäller. Inte vem som brukat den eller hur många som ägt den innan.
Köp du den till din son, som ger den efter en vecka till sin syster som sedan ger till till morsdags present till sin mamma och sedan till farsdagspresent till dig..... Garantiärenden är fortfarande intakt.
1:e ägarem är luddig eftersom du kan alltid köpa något till någon i present och alla i butik som slår in under julhandeln kommer säga samma sak om garantier.
/stefan