Annons

K10D, slut överallt?

Produkter
(logga in för att koppla)
bengt luthman skrev:
precis, det var svårt va??

tydligen är inte personalen på claes ohlson lika up-to-date som jag trodde=)
Det finns väl knappt en butik någonstans där ens någon i personalen vet vad de säljer..... Usch vad negativt det lät, men så känns det. Butikerna har tagit bort den enda anledningen att inte handla på nätet....allt för att kunna sänka priserna naturligtvis.
 
Idag när jag kom hem från jobbet låg det en avi med avsändare Scandinavian Photo på 9391:- så imorgon blir denne glad Pentax K10D-ägare. Detta blir min första dSLR från att ha använt Sonys DSC-R1. Jag blir nog inte missnöjd.
 
Sådärja, nu har min bekräftelse ....

på min K10D också kommit. Det dröjer 1-2 dagar så har man kameran.
Hoppas att man har den nu då innan julen! Ja sen är det bara att fota på.;-))

Lennarth
 
Ahh, nu är den hemma hos pappa!
Ni som vill drägla ikapp med mig under öppnandet av låddan kan göra det här ! :D
Jag var ute efter en D80 till att börja med men en så enkel sak som att luckorna var "flimsiga" i gummi och inte gick att stänga utan överdrivet pillande gjorde att den föll bort.
Den här lilla klumpen däremot borde ha stämpeln "Rejäla doningar" ingraverat på varje rörlig del! Förtroendeingivande minst sagt.
Batteriet ska väl ladda 2-3 timmar till nu bara...
 
Ser bra ut!

Hämtade min hos Swefoto i Ume på måndagmorgon,
tyvärr var Sigma 17-70 restat så det enda objektiv jag kan experimentera med någorlunda bekvämt är ett Chinon 500mm f:8 spegeltele, inget för frihandstagninger i skymningsljus!
Mycket gediget bygge så långt jag hunnit kolla.
 
Re: Ser bra ut!

Zambody skrev:
Hämtade min hos Swefoto i Ume på måndagmorgon,
tyvärr var Sigma 17-70 restat så det enda objektiv jag kan experimentera med någorlunda bekvämt är ett Chinon 500mm f:8 spegeltele, inget för frihandstagninger i skymningsljus!
Mycket gediget bygge så långt jag hunnit kolla.

Då har du ju alldeles utmärkt optik för att testa SR på lång brännvidd! (glöm inte att vänta in SR symbolen i sökaren bara)
 
Jo, jag var ut och tog några "suddmesar" i äppelträdet, men ljuset var för dåligt när jag kom hem från jobbet. Det blir väl någon ledig dag framöver med lite dagsljus...
 
Jag har hämtat min K10D nu. Fick avin igår från Cyberphoto, men jag hann/orkade inte hämta den då. Batteriet var laddat i kartongen. Kameran känns som en dröm. Mardröm? Nej, som en dröm som blivit sann.
Fast det visste jag ju redan...

Nå, jag har inte hunnit ta några bilder än. Hitills har jag hållit på att ställa in den. Tror Sv med programflex (program shift) aktiverat blir det mest använda läget för mig. Känns så nu... :)

Trodde mitt silvriga FA 28-105 f/3.2-4.5 AL (IF) skulle se dumfånigt ut, för K10D är ju helt svart, men det funkar estetiskt bättre än jag hade trott! Väl hjälpt av den tydliga Pentax-loggan i silver. Annars hade det varit svårt... och använda 18-55:an känns ej som ett alternativ. För 28-105:an är bättre optiskt. Min DS får ha 18-55:an.

Ha det gött*
 
Jacob Jexmark skrev:
Idag när jag kom hem från jobbet låg det en avi med avsändare Scandinavian Photo på 9391:- så imorgon blir denne glad Pentax K10D-ägare. Detta blir min första dSLR från att ha använt Sonys DSC-R1. Jag blir nog inte missnöjd.

Grattis!! När beställde du den? Jag väntar förtvivlat på mitt paket från Scandinavian men jag är antagligen väldigt långt ner i kön.

/Fredrik
 
Under julgran?

Roland, jag tyckte att jag läste någonstans att du skulle ha din K10 liggande inslagen under julgran till julafton?

/Mats
 
Ja, jag var ju bara tvungen att kolla så den fungerar först så jag inte blir besviken sen när jag öppnar paketet på julafton. Låt se, var har jag nu julklappspapperet... Hmm... Jag undrar om jag ska ta ett blått snöre, det borde vara chict? Eller det kanske luktar för mycket Samsung om det, som verkar ha patent på blått. Fast jag har inget grönt snöre, som nog vore det optimala. Lila?

Hälsar
R
 
Beställde K10D för ca 2 månader sen från Dustin. Tyvärr har jag inte fått den ännu! De har ändrat leverans datumet 6 gånger under december! Har ringt då och då och kollat hur jag ligger till i kön och då har jag fått svaret 3:a i början på december och 5:a idag?! Fattar ingenting! Idag berättade de också att de fick in EN kamera förra veckan och inte säkra ifall de får in fler snart... Det blir alltså INTE en Pentax på julafton (vilket jag hade hoppats)! :O(
 
Jag beställde min från Dustin i slutet av november och fick preliminär leverans idag den 20/12. Detta ändrades under tiden till 19/12.

Ett par veckor senare ställde jag mig i kö på kameran hos Scandinavian Photo och i fredags hade de fått in ett ex åt mig. Hämtades ut igår och avbeställde hos Dustin, där de fortfarande inte hade fått in några kameror och inte kunde svara på när de skulle komma.
 
Märkligt

Märkligt...

Jag beställde min k10d 16/45 den 28 nov och den kom 14 december... kul för mig men väldigt konstigt...

Det är hur som helst en väldigt bra kamera vad jag uppfattat än så länge....

Nu när jag är på en levande tråd så ställer jag frågan här....

Har nyligen köpt en K10d och upptäckte att svärfars gamla kamera var en CHinon CE-4... Med den fanns ett 50mm 1:1,9 och ett Cosina 35-70 1:3,5-4,5

Fungerar dessa på K10d?

Tacksam för svar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.