Annons

K10D, slut överallt?

Produkter
(logga in för att koppla)
wowtip skrev:
Det ska bli intressant att se hur bra K10D (och K100D) går under en längre tidsperiod, det närmaste året eller så. ..............
Dom som går in i en fotobutik där det tex bara finns Canon system på hyllorna köper nog Canon i dom flesta fallen.
 
Kameran kan ju inte vara slut. En vara måste ha varit i lager för att vara slut ;)

Alla fotohandlare har naturligtvis inte hunnit få den, eftersom Pentax förmodligen har varit tvugna att prioritera de med störst kö först.
 
Hmm marknaden styrs av de ...

stora aktörerna. Nackdelen med den nuvarande utvecklingen oavsett produkter är att många människor styrs av märket mer än av kvalite och funktion mm.
Sen är det väl lite trist att vi aldrig blir riktigt nöjda. Det ligger väl i människans natur måhända.

Vi borde alla köpa lite mer av de små innovativa tillverkarna för att behålla en bred produkt- och utvecklingskompetens.

Lennarth
 
Dustin Home Beräknad leverans 2006-12-20

CDON.com Varan beräknas i lager: 2007-01-30

Fotovideo.se Lager:Obekräftad 09.12.2006

Pentax K10D Black + 18-55
Det var dom tre som hade nått leveransdatum av dom som fanns på Pricerunner.

Bara K10D

Fotovideo.se Lager:Obekräftad 06.12.2006

Dustin Home Beräknad leverans 2006-12-15

CyberPhoto Lagerstatus: Beräknas in i början av januari

Det var dom tre som hade nått leveransdatum av dom som fanns på Pricerunner.
 
Det är nog mitt hus (förbeställt 8 oktober) som anger datum på Dustinhome. När de inte har objekt som lagervara verkar det vara leveranstiden på första beställningen som hamnar på hemsidan. Datumet kom första gången upp på Dustinhome när jag beställde, och har ändrats var gång jag fått nytt mail om försenad leverans (7 nov, 23 nov och nu senast 15 dec). Så frågan är hur tillförlitligt datumet är. Tyvärr tror jag att sannolikheten att det gäller nybeställningar är minimal (om de inte varit kloka nog att beställa några extra ex när de insåg att efterfrågan skulle överstiga tillgången).

Leif
 
Var inne och köpte ett nytt större och snabbare minneskort på Fotokungen idag. Jag hade för mig att Extreme III kommit i 4GB, men icke så, så det fick bli ett annat märke med 133X, och det verkar funka perfekt. Och för 1100 spänn är det väl att betrakta som ett fynd.

När killen i affären hörde att jag skulle ha den till en K10D gjorde han stora ögon och ville veta mer om kameran. Jag passade på att fråga när de blivit lovade leverans. De skall tydligen få ett gäng kameror i mellandagarna. På frågan om de alla var bokade sade han; 'att de nog går åt'. Kan nog tolkas som att de har några i kö men att de inte riktigt vet hur många kameror de får.
 
bengt luthman skrev:
de har SD-kort också=)
Hmm, jag verkar inte bara vara slarvig när jag fotar. Gick tillbaka och hittade mycket riktigt billiga SD kort också. SParade dock in frakten på att hämta i butik så det skiljer bara dryg 200 spänn så det känns ok, då fick jag kortet idag. Och idag hämtade jag äntligen ut mitt batterigrepp också :) Bad dem strbyka batteriet eftersom det var restnoterat, och då kom det bums.
 
quarc skrev:
Väldigt bra priser, men lite svårt att få in ett sånt i SD slotten på K10D :))


he, he, får väl erkänna att jag inte är helt påläst på K10D även om den stod på listan över kameror att utforska. Ända till en led frestare gav mej ett erbjudande jag inte kunde motstå, så nu sitter jag med en D7D som glatt sväljer CF-kort ;-)

Jag e likadan, skiljer det bara en hundring eller två så tar jag kortet i butik där jag kan få det direkt.
 
Beställde en k10 hos en lokalleverantör för ett par månader sedan, men de har ingen aning om när kameran kommer till butiken.. Jäkligt trist att de är så få kameror som kom vid den första leveransen. Är ju så otroligt segt att vänta, i synnerhet när flera här på fotosidan redan har fått sina kameror. Är ju iofs spännade att läsa om era tester och funderingar men man vill ju prova själv ;)

Antar att man får vänta till slutet av januari...
 
Ny leverans!

En ny omgång K10D är på väg ut. Min lokale fotohandlare ringde idag och meddelade att min K10D var skickad från hans grossist. Så förhoppningsvis har jag den i morgon.

/Mats
 
Ja hoppet är det sista...

som överger en. Vilken leverantör har ni.
Har ni beställt kit eller enbart huset?

L " den som väntar"
 
Jag beställde med 18-55 och batterigreppet, återstår bara att se vad jag får. 18-55 tog jag bara för att lättare kunna sälja min Ds.

/Mats
 
jag fick just reda på att min "leverantör" i usa som kommer till svetige på lördag har fått tag i en K10 till mig för det trevliga priset 6256kr.

så för mig lär den vara prisvärd eftersom K100 kostar i runda slängar 6000kr i sveige=)
 
Finns på Elgiganten...

Kollade alldeles nyss och K10D-kit med 18-55 finns i lager på Elgiganten. Pris 9289 kr. Var 18-55 bra eller…?
/Harald
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.