Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rajala ett skämt, eller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick ett trevligt bemötande av kundtjänst (mattias) och fick min retursedel och snart är förhoppningsvis rätt objektiv på väg till mig.

Så vänder man något negativt till något positivt. Nu kommer det finnas en till positiv sak om Rajala när man söker här i forumet.

Personligen kommer jag antagligen beställa från Rajala igen framöver då jag tyckte att dom skötte det snyggt.
 
Jag har bra erfarenheter av Rajala, inte minst är det trevligt med ett sånt utbud på begagnat. Och det hänger ju ihop med att Rajala är så stora i Finland, finns på många orter. Omsättningsmässigt går det ju inte att jämföra, men varumärket Rajala är n'stan lika känt i Finland även bland icke-fotografer som Ikea. Frågar du efter Rajala vet folk var butiken finns. Och jag har köpt en hel del från Rajala i Sverige och från Finland utan några problem.
 
Jag har sålt både till Scandinavian och Rajala. Man får betydligt mera betalt från Rajala.
Jag står i grepp att byta ut lite grejer. Jag skickade in en lista på lite prylar till Rajala och ett annat företag (som jag alltid handlar från). Efter bara några timmar kom kostnadsförslag från Rajala, och det var på pricken vad jag trodde det skulle bli.

Jag ska vänta in det andra företagets förslag, men du har alltså sålt till Rajala och det funkat bra?
 
Ja jag sålde ett objektiv och köpte ett annat med ett förvånandsvärt litet mellanpris. Dock ska man tydligen meddela på mail att man vill sälja så får man en tid för de vill kolla ganska noga (typ 30 minuter) på inbytet.

Jag fick ett pris på mail före men efter att de hade tittat fick jag mera betalt. Jag hade nöjt mig med deras första erbjudande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.