ztenlund
Aktiv medlem
Själv beställde jag ett kamera paket. Förväntade mig ett objektiv som skulle levereras i bubbelplast. Men fick ett i kartong.... dock saknades kameran och kundtjänst svarar inte.... yeheyy! Aldrig mer Rajala.
Jag har bara handlat från Rajala direkt i butiken i Stockholm eller för avhämtning i den, på förekommen anledning. Är den skickad från där de gjort som de gjorde när jag köpte ett kamerahus direkt i butiken kan ju kameran lätt saknas av misstag. Den låg nämligen inte i sin kartong, utan separat (gissningsvis pga stöld/rånfrågan) då de hämtade kartongen och sedan fick gå och hämta det tillhörande kamerahuset (ja, det var rätt hus till rätt kartong och det var nytt). Detta var dock före de byggde om butiken, så det är ett antal år sedan.
Om du fick kamerans kartong alltså, och inte bara objektivets. N.b. att butiker ibland skickar saker i separata paket. Fick alldeles nyligen en beställning i två paket från Scandinavian Photo. Proffsmagasinet lyckades skicka en beställning i tre olika paket med varierande ankomstdagar förra året. Dessutom fungerade inte notifieringen om ankomst till utlämningsställe för alla…
Rättat lite Apple-”rättningar”.
Senast ändrad: