AFJ
Aktiv medlem
Men det som jag är lite orolig för är att powershoten är långsam eller seg. Vad säger ni? är det stor skilnad mellan powershoten och ixusen hastighetsmässigt? Jag lutar ju åt G9:an nu när jag har hört så mycket bra om den av min bekant...Kan ni övertyga mig om vilken jag ska köpa???
/En velig Mary
Om du går in på Cyberphoto.se och letar upp en av modellerna så kan du klicka på en flik där hela den tekniska specen visas. Du kan då lägga till ytterligare kameror för jämförelse. På så sätt är det lätt att jämföra. På papperet är G9 bättre än Ixus 970 IS på alla fronter. Större sensor, större omfång, bättre ljussstyrka, bättre filmegenskaper, större skärm. Dessutom har G9 möjlighet till helt manuella inställningar - en mycket stor fördel om du vill utveckla ditt fotograferande.
Om du kan acceptera storleken bör det helt enkelt vara den bättre kameran.
Beträffande snabbheten så tror jag G9 är helt OK. Jag har en enklare Powershot, A710 IS, den är lite seg med blixladdning. Den kameran har dock vanliga AA batterier. G9 har Li-Ion vilket brukar innebära bättre fart. Du kanske kan testa kompisen kamera lite till för att få en uppfattning om den är tillräckligt snabb?
mvh
Anders
PS. Att diskussionerna här på fotosidan "drar iväg" är helt normalt och inget att oroa sig över! -)