iSolen.se
Guest
Det som intressant i den diskussionen är att många är våldsamt upprörda över nedladdningen medan de helt skiter i exakt samma företeelse när den sker på en annan plats - biblioteken. Eller är det själva överföringen av ettor och nollor du anser vara moraliskt förkastlig? Uppenbarligen har du i alla fall inga problem med att upphovsrättsinnehavare blir utan ersättning.
Själv hyser jag ett ofrivilligt förakt för folk som inte har ryggrad att ha en egen uppfattning om vad som är rätt och vad som är fel. Att man har en avvikande uppfattning om en lag betyder inte att man per automatik bryter mot den, bara att man är vuxen nog att ha en egen moral istället för att likt en fågelunge svälja den man får nedkörd i halsen.
Nu går debatten i cirklar. Det finns en gammal uppgörelse om ersättning för upphovsmännen för utlåningen. Det nya är väl att den inte följts.
Om du syftar på mig borde det inte råda någon tvekan om min åsikt om att upphovsmännen ska få ersättning, även om de är amerikanska.
Det är som sagt en liten fråga jämfört med fildelningen men vill du debattera, så ok.