iSolen.se
Guest
Förmodligen testa piratbay eller något, där funkar det alltid klanderfritt, lagligt kan inte tävla med olagligt
Spotify funkar perfekt och är lagligt Annars får man väl ta till web-radio eller, kanske tom vanlig radio :-D
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förmodligen testa piratbay eller något, där funkar det alltid klanderfritt, lagligt kan inte tävla med olagligt
Spotify funkar perfekt
förrutom att de saknar massor av musik som bolagen tvingat dem att ta bort, för varje dag blir det mindre och mindre kvar.
"Home taping is killing music!!"
Det kostar på att vara laglydig. Stackars de som inte får lyssna på Beatles online. (Jag har iofs skivorna som jag kan rippa i värsta fall.)
Tur att det är underhållning vi talar om och inte mat eller vatten.
Verkligen tur tänk om musikbolagen hade haft fullkontorll på mat och vatten då hade de flesta dött av svält medans de stämt alla som odlade egen mat i trädgården.
Det måste vara en skittjänst eftersom den inte funkar för mig (ironi).
För dig är det absolut en skittjänst, för mig också även om den hade mer musik än spotify - då även den saknade lite för mycket för att jag ska välja bort min cd/mp3-samling. Ja, majoriteten av mp3orn är lagliga, finns några undantag men det är blott för att dessa är så gott som omöjliga att få tag på lagligt.
Jag försökte vara lite rolig då Spotify beskrevs lika kategoriskt tidigare. Men det förstod du säkert.
Verkligen tur tänk om musikbolagen hade haft fullkontorll på mat och vatten då hade de flesta dött av svält medans de stämt alla som odlade egen mat i trädgården.
@ kijana: Du fick odla fritt fram tills kyrkan kom och hävda att detta är guds mark, och efter som vi är hans representanter kan du få hyra marken av oss mot att vi får 90% av det du odlar på den.
sysslar inte stort företag Monsanto som tagit fram genmodiferade grödor, som dels slår ut all annan odling + att företag stämmer alla som får några frön på sin mark?
"Monsanto är idag världsledande på genmanipulerad mat och håller i tysthet på att ta patent på en stor del av jordens grödor.
Mellan 1995 och 2005 köpte Monsanto upp ett 50-tal utsädesföretag världen över. Många oroar sig för att dessa uppköp ska leda till att icke-genförändrade grödor på sikt kommer att försvinna.
I dag kontrollerar Monsanto i princip allt bomullsutsäde i Indien. Det ökar deras möjlighet att få sälja det genförändrade utsädet som är fyra gånger dyrare än det konventionella. För att ha råd med det tvingas bönderna låna pengar, ofta till ockerräntor. Om sen skörden slår fel innebär det en katastrof."
Tror jag mest sov under historia timmarna ;-), tog bara siffan ur luften. menar bara det att fram tills kyrkan gjorde intåg så kunde man odla marken fritt. sedan när kyrkan tog över krävdedom ju någon form av betalning för att man odla på guds mark.
Men om du är musiker och vill få din musik spelad kommerciellt så måsteman väll vara ansluten till stim/sami . tror det tagits upp tidigare i tråden eller någon annan.
Är du allvarlig?Nu har du ju redan fått trovärdiga svar om så väl Monsanto som kyrkan och tiondet. Men angående kyrkan och Guds mark så kan man ju också se tiondet som en betalning för de tjänster som kyrkan stod för. Tänker inte så mycket på svavelosande predikningar om arvsynden, utan på att kyrkan döpte barnen, vigde par i äktenskap samt jordfäste dem som avlidit. Prästen förde också bok över vilka som flyttade i socknen, och var personer bodde. Är inte det till att börja med ett ganska omfattande arbete, och kan inte det också ha varit värt en slant (tionde) i utbyte?
Man kan också se kyrkobokföringen som en parallell till musiker och STIM. STIM vill säkert ha betalt för sitt jobb, men även om jag nu inte sysslar med musik har jag ju svårt att tänka mig att de lämnar dig som ansluten till att helt göra jobbet själv.
Förr fanns det en överenskommelse mellan kyrkan och medborgarna (även om man kanske inte kan kalla den tydligt formulerad och nedskriven) om vad respektive part skulle stå för, lite klarare papper är det väl mellan STIM och musiker. Vad jag skulle komma till är ju att om det råder ett avtal av något slag mellan två parter, då är man väl så pass hederlig att man följer avtalet även om man inte gillar alla ingående delar?