Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Interpolering för stora utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)
Rottan skrev:

Nu är det så att jag ska skriva ute den 100x80 med 300dpi. Är det bara att öka 72dpi till 300dpi eller ska jag öka dpi:en med 10% åt gången.

Vad ska du skriva ut den på som kräver en så hög upplösning som 300 ppi? Är det en Lambda räcker 200 ppi, är det en bläckstråleskrivare räcker 240 ppi, ja t o m 180 ppi kan se bra ut om det inte är en bild som innehåller alltför små bilddetaljer.

Stefan

stefohl skrev:
Vad ska du skriva ut den på som kräver en så hög upplösning som 300 ppi? Är det en Lambda räcker 200 ppi, är det en bläckstråleskrivare räcker 240 ppi, ja t o m 180 ppi kan se bra ut om det inte är en bild som innehåller alltför små bilddetaljer.

Stefan
Ska skriva ut det på Canvas(hur det stavas).
Vet inte vad det är för maskin riktigt men det är på ett tryckeri där de gör repro.
Det var mest att de ville ha det i 300dpi.
/Lars

Rottan skrev:
Ska skriva ut det på Canvas(hur det stavas).
Vet inte vad det är för maskin riktigt men det är på ett tryckeri där de gör repro.
Det var mest att de ville ha det i 300dpi.
/Lars

Om de ska skriva ut en bild på canvas gör de detta säkert på en bläckstråleskrivare. När jag gör det har jag inga som helst problem att gå ner till 180 ppi med bra resultat.

MVH/Stefan

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar