"Mycket erfarna" poolen ahr jag förstått det som att fotografer som känenr sig just mycket erfarna med väl utvecklad teknik och bildseende och förmåga att uttrycka sig i bild skall ha en pool där dom kan få konsturktiv kritik på deras "nivå" så att även dessa kan utvecklas. Detta hindrar naturligtvis inte att vanliga dödliga fotografera kan kommentera, snarare tvärtom eftersom alla ser bilder på olika sätt. men däremot så kan man då kräva att bilderna hålelr en viss klass, samma med kommentarerna. Annars falelr hela poängen med poolen som jag förövrigt tycker är mkt bra.
Om vi då tittar på denna persons bild(er) så betvivlar jag inte att hon är erfaren, fotografen påstår det själv ialla fall. Bilderna säger däremot någonting helt annat. Det hela började ju med att vi nästan blev provocerade av att bilden återkommande togs bort och lades till i poolen så att den låg först konstant.
Sedan kom viss konkret kritik, vilket besvarades ständigt med "tack för kommentaren, men bla bla, massa tidningar, bla bla, tack, bla bla lära ut"
något i den stilen. Att personen inte tar åt sig av kritiken och försöker göra någon konstruktivt istället föratt försöka hinna skriva svar i allas gästböcker med urskuldande förklaringar gör ju att saken bara inflameras ännu mer.
Jag anser att vuxna människor måste kunna ta kritik, ela fotosidan bygger på kritik. Därmed så anser inte jag att den massiva stormen är obefogad.
I slutänden är det bara ett gäng fotografer som försvarar rätten till en ren pool där vi får det vi förväntar oss.
Till Eva: De kommentarer du ser nu under bilden är egentligen bara en fortsättnig på tidigare bilder som fotografen har tagit bort, därav att kritiken runt bilden börjat avta och andra typer av kommentarer har tagit vid.