Graal
Avslutat medlemskap
cecber skrev:
...........Jag tycker att det framgår ganska tydligt i poolbeskrivningen vad red. menar med de olika kategorierna, och jag förstår inte varför det skulle vara så svårt att placera sig själv.
Tolkningarna är så många och vem vill inte ha sin bild här bland proffsen? Olika bildtyper kommer givetvis att finnas i erfarenpoolen men själv orkar jag inte ögna igenom alla bröllopsbilder, barnporträtt, hund-kattbilder (av erfarna fotografer), nakenbilder typ slitz, närbildsstudier av insekter, artbilder av fåglar etc. Jag är intrersserad av fotografi som har något att säga/berätta/förmedla/fantasiegga etc. och jag är intresserad av bl.a gatufoto, svartvit mörkrumsbild, bilder med intressanta kompositionselement oavsett motiv. Andra är intresserade av landskapsbilder specifikt, en del av fågelbilder, andra av insekter eller natur i allmänhet och har inga andra kriterier för sitt bildskapande än att göra vackra, effektfulla bilder . Därför vore en vidare indelning i intressepooler att föredra som jag ser det. Eller att slopa poolerna helt och enbart ha kategorier (där ju indelningen är eller kan bli ganska vid).