sagan
Avslutat medlemskap
Graal skrev:
Dessutom tror jag att fler kommer att upptäcka fördelarna med att fotografera med film och sedan scanna negativen/positiven.
Fördelarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Graal skrev:
Dessutom tror jag att fler kommer att upptäcka fördelarna med att fotografera med film och sedan scanna negativen/positiven.
Så då var Fuji helt ute i ogjort väder med sin nya kamera (S3) när de lägger tille n extra sensor för att få bättre dynamikområde....konstigt, de som är så duktiga på filmsagan skrev:
Klarar av högkvalitativa s/v bilder gör de redan idag..inga problem alls.
sagan skrev:
Jodå..om man alternativexponerar och lägger lager på lager.
sagan skrev:
Fördelarna?
Graal skrev:
T.ex arkivbeständigheten.
Vilket inlägg menar du?Loj skrev:
Ett ganska fånigt inlägg, måste jag säga, och ganska långt från den ursprungliga frågan...
janne ö skrev:
Ta bara Afrika, där det bor massor av människor som fotograferar men kanske inte ens sett en glödlampa än mindre vet att det finns nåt som heter elektrisitet.
Yrkeskåren vill ha snabbare kameror än dagens. Det måste bli billigare att få fram en bild.
KGS skrev:
Jag har också den där boken om Afrika, tryckt 1887, kul kuriosa... men idag vet de flesta i Afrika vad både glödlampor och el är och hur i hela friden ska de nånsin kunna fotografera (och få en bild) utan el o glödlampor??
Det är yrkeskåren, eller yrkeskårens arbetsgivare, och alla miljöaktivister, som är digitalteknikens främsta tillskyndare.
Det var inte familjefotografer som köpte de första 1 megapixelkamerorna, men trots att de kostade som en välutrustad bil var de lönsamma att investera i... och idag kostar de inte ens hälften av en ny bil, ja inte mer än min gamla begagnade Volvo faktiskt, om vi ska räkna 10D som en proffskamera.
Så kostnaden är inget skäl att behålla den analoga fotografin för yrkesfolk. Och snabbheten, vad håller en Nikon D2x? 40 bilder i sekunden till minnet är fullt eller hur var det?
janne ö skrev:
När kameran fungerar på det sättet så kommmer digitalkameran att kunna utnyttjas av allmänheten.