xerxes28
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Vet någon vad en LP-skiva (nypressad) kostar idag?
Tja, vad jag sett här i Sverige så ligger priserna oftast i samma nivå som cd. Åtminstone för den genre jag köper numera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Linmajon skrev:
Vet någon vad en LP-skiva (nypressad) kostar idag?
RolandM skrev:
Att avbilda något med teckning eller målning är fortfarande populärt, fast att fotografiet funnits i drygt 150 år.
Walle skrev:
Hur länge kommer bilar ha hjul?
Walle skrev:
Cykeln finns ju kvar fortfarande!
Fasten vi har fått både mopeder och motorcyklar och bilar.
Walle skrev:
Och, tro det eller ej. Det finns faktiskt folk som sätter sig och manuellt läser en roman,en bok alltså
Liax skrev:
Jag är helt övertygad om att den analoga fotografin, som den ser ut idag, kommer att försvinna helt och hållet inom en överskådlig framtid.
hasse lundberg skrev:
Jag vet inte hur många svartvita silverhaloidbilder du sett i original. Men har du sett en skickligt kopierad bild med en vacker pappersbas och yta och med snyggt anpassad bildton så tror jag du förstår bättre. Det är svårt att efterlikna denna teknik med digitala metoder även om vissa menar att det går. Jag kan det i varje fall inte med de tekniska och ekonomiska förutsättningar som ligger inom mina ramar.PeterLj skrev:
Vad är det för estetiska kvaliteter?
xerxes28 skrev:
--------------------------------------------------------------------------------
Walle skrev:
Hur länge kommer bilar ha hjul?
--------------------------------------------------------------------------------
Alla bilar har inte hjul!
Vägtrafikkungörelsen anger att en bil är ett motorfordon som är försett med tre eller flera hjul eller medar eller med band och som ej är att anse som motorcykel eller moped. Så det blir väl när man skriver om vägtrafikkungörelsen antar jag.
Walle skrev:
Ja, Gud förbjude att vi ska få motion eller tänka på miljön! Sen får/kan ju inte alla köra motordrivna fordon även om somliga gör det även om de inte kan/får/borde.
Walle skrev:
Och, tro det eller ej. Det finns faktiskt folk som sätter sig och manuellt läser en roman,en bok alltså
Ja! Hur ska jag annars läsa en roman?
Bobo_m skrev:
Om man vill beskriva analogt digitalt foto pa det sattet sa skulle jag vilja saga att exakt samma princip galler for ljud.
En LP skiva fungerar ju i princip pa samma satt som en cd skiva dvs att det ar olika djup och hojder som en nal laser och...skillnaden med en cd skiva ar att det ar mer exakt och istallet for en nal sa ar det en laser.