JullanD
Medlem
Ja... som rubriken lyder är jag helt förvirrad. Jag vet inte mycket om kameror så jag behöver mycket tips och råd. Just nu har vi en enkel digitalkamera som jag inte trivs bra med, den uppfyller helt enkelt inte mina krav. Därför vill jag köpa en ny kamera. Tyvärr är jag helt oerfaren och jag vill inte gå till en elektronik affär och bli "lurad" att köpa en "jättebra" kamera till ett "billigt" pris som säljaren påstår och sedan bli besviken. Det jag vill ta kort på är framför allt djur och natur och mycket macrobilder. Jag vill ha mycket skarpa bilder med skärpedjup. Kameran måste vara snabb och kunna ta bilder i dåliga ljusförhållanden. Den ska vara bekväm att hålla i och inte för tung. Helst ska det också finnas en bildstabilisator. Jag vet inte riktigt vad jag ska satsa på... jag vill ha en lagom stor kamera med och jag vill inte byta objektiv så ofta. Om jag blir tvungen att släpa på en stor olch tung kamera plusobjektiv så kommer det inte bli avc att jag tar några kort... Så nu undrar jag, vad ska jag köpa? Det finns ju hur mycket som helst att välja på... så ge tips! Det kan även tillläggas att jag absolut inte vill lägga mer än 10 000 på kameran ink. bra objektiv.