Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)
Texten under thumbnails har hamnat fel

Nu har texten under thumbnails (som ligger i olika pooler och kataloger) hamnat fel. Halva texten ligger över thumbnails och halva under thumbnails. :eek:(

Jag hoppas att ni håller på att fixa detta problem :eek:))

Mvh/ Kemal
 
Länken "Skriv i gästboken" känns felplacerad. Först måste man klicka på länken i vänster hörn och sedan flytta markören till höger sida för att skriva inlägget. Finns det någon möjlighet att flytta länken så den och rutan där man skriver inlägget ligger över/under varandra?
Hoppas ni förstår hur jag menar.

Återigen undrar jag om profilsidan ska se ut som den gör med placeringen av albumen? Så som bilder och album presenteras i dag på profilsidan, blir det inte snyggt.
/Nonno
 
Senast ändrad:
Förslag till nya produkter verkar inte fungera. Jag får i alla fall inte någon bekräftelse på att det hela har gått vägen.

Provade att lägga till två stycken Nikonzoomar, vet inte om det funkade.

/Karl
 
Nu har texten under thumbnails (som ligger i olika pooler och kataloger) hamnat fel. Halva texten ligger över thumbnails och halva under thumbnails. :eek:(

Jag hoppas att ni håller på att fixa detta problem :eek:))

Mvh/ Kemal

Det var ett följdfel av en annan justering. Nu skall det vara fixat. Testa att göra Refresh (ctrl-f5, eller shift-äpple-r).
 
Länken "Skriv i gästboken" känns felplacerad. Först måste man klicka på länken i vänster hörn och sedan flytta markören till höger sida för att skriva inlägget. Finns det någon möjlighet att flytta länken så den och rutan där man skriver inlägget ligger över/under varandra?
Hoppas ni förstår hur jag menar.

Återigen undrar jag om profilsidan ska se ut som den gör med placeringen av albumen? Så som bilder och album presenteras i dag på profilsidan, blir det inte snyggt.
/Nonno

1. Ja den får vi flytta.
2. Ja vi lutar mot det, men det krävs lite mer kärlek. Ge det ett par dagar.
 
Snyggare förr

Minus med nya layouten (tror jag, kan ju ha misstagit mig på något, jag har inte 100 koll på den gamla men som jag minns):

- gillar inte typsnittet, läsbarheten är sämre. Personligen uppskattar jag också renhet oavsett om det handlar om typsnitt eller layout i övrigt

- rörigt intryck med så mycket inklämt överallt

- bättre med undermenyer upptill som tidigare, för brett nu (och osnyggt)

- klickar jag på mitt namn får jag upp en sida där alla "senaste händelser" är huvudinnehåll, tidigare var det mina bilder som syntes (kanske en inställningsfråga ?)

- för stora knappar med sidnummer etc (= ett av flera exempel på klumpighet/inklämt intryck där renheten har tappat)

- tycker inte om tre spalter på min profilsida och så dessutom en annons-rad längst ut.

Jag uppskattar VERKLIGEN Fotosidan, det har jag gjort i alla år, men jag är personligen besviken på det jag tycker är.... fult. Ja, smaken är olika men det här tilltalar INTE mig.
(för brett. för brett. för brett. Och byt typsnitt, det är ju en fotosida detta där det är viktigt för många med luftighet och en slags "ren och diskretare layout - nå gissar att det finns många som tycker detta nya är jättefint, har ju skummat lite bland positiva omdömen här)
 
Jag har skrivit om det för men kan inte se att jag fått svar och inte heller har någon annan påpekat detta så jag kommer tillbaka här och nu.

Undermenyerna fungerar inte under Grupper! Jag har testat alla rubriker på huvudmenyn (men inte alla undermenyer) och under Grupper och Artiklar så kommer man inte dit man förväntas genom att klicka på undermenyerna. Om de skall ligga där som undermenyer skall det väl fungera, annars känns
det väldigt inkonsekvent?! Det fungerar att gå till undermenyerna genom att klicka i listan till vänster, men som sagt...

Dessutom, om jag klickar på något av det som ligger under Mina grupper så vill jag ju komma direkt till gruppen - inte som nu behöva klicka ett steg extra eftersom det först kommer upp en gruppbeskrivning.

Min fråga är alltså om ni är medvetna om att det är såhär? Är det meningen att det skall vara såhär eller är det något ni skall fixa?
 
nya sidan

Nya sidan håller på att driva mej till vansinne............
Saknar rullmenyerna där jag enkelt kunde klicka mej in till mina pooler.
Nu är det så omständigt att kolla nya inlagda foton i de olika poolerna att jag tappar lusten.
Trist mycket trist.
Känns som om Ni gjort om Fotosidan enbart för att göra om den.....
Den fungerade väl alldeles utmärkt innan?
Har jag missat nåt vad gäller hur jag snabbt kommer in i mina valda pooler så tipsa gärna
Vänligen Lena Johansson
 
Jag tror jag har hittat en liten bug eller kanske en feature ;). När jag klickar på diskussioner på förstasidan så kommer jag ingenvart, utan det enda som händer är att listan på de senaste diskussionerna som det skrivits i försvinner. Klickar jag på diskussioner igen så dyker den upp igen.

Edit: Jag kör Firefox 3.6 men resultatet blir det samma i min iPhone där jag kör Safari.
 
Jag förstår inte hur man startar en omröstning i ny forumtråd, eller har det slutat fungera?

Det skulle vara intressant att se hur många som vill ha tillbaka den vanliga fotosidan. När man läser här i tråden verkar ju många väldigt missnöjda. Kanske skulle fördelningen bli annorlunda i en nystartad tråd med neutralt ställd fråga...

Eftersom jag inte fått något svar på ifall vi kan få tillbaka vanliga sidan antar jag att det är möjligt. Ifall man i ledningen varit benhårt beslutna att behålla förändringarna, oavsett vad medlemmarna tycker, skulle man ju snabbt svarat ett otvetydigt nej.
 
Jag förstår inte hur man startar en omröstning i ny forumtråd, eller har det slutat fungera?

Det skulle vara intressant att se hur många som vill ha tillbaka den vanliga fotosidan. När man läser här i tråden verkar ju många väldigt missnöjda. Kanske skulle fördelningen bli annorlunda i en nystartad tråd med neutralt ställd fråga...

Eftersom jag inte fått något svar på ifall vi kan få tillbaka vanliga sidan antar jag att det är möjligt. Ifall man i ledningen varit benhårt beslutna att behålla förändringarna, oavsett vad medlemmarna tycker, skulle man ju snabbt svarat ett otvetydigt nej.

Instämmer fullt ut med dej.........Jag skulle snabbt som attan rösta för att få tillbaka gamla sidan.
 
Det behövs "skins"...

Inför stöd för "skins", så kan man bidra med nya look-and-feel som man kan välja bland. Så kan dom som vill få en Fotosidan som ser ut som XP, iPod, Metroid, Super Mario, New York Times m.m.
 
Jag byter gärna tillbaks till den gamla designen...men med en mörkgrå eller svart botten med vit eller gul text typ dpreview...
 
Jag byter gärna tillbaks till den gamla designen...men med en mörkgrå eller svart botten med vit eller gul text typ dpreview...

För mej spelar inte utseendet eller färgerna nån roll. För mej är funktionerna eller bristen på funktionerna det väsentliga.
Trodde aldrig jag skulle använda uttrycket MEN "Det var bättre förr"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.