Förändringar är inte alltid av godo och denna är ett exempel på det, flera smarta lösningar har tagits bort för att ersättas av "trendigare" men mera ofunktionella lösningar och det på bekostnad av användarvänligheten!
Dropdown menyerna var en av de mest uppskattade funktuionerna på FS förut, snabba och enkla, nu är FS bara en sida i mängden som fallit för trycket att ha klickbara menyer som dessutom visas horisontellt istället för det mera lättöverskådliga och snabba vertikala sättet, nu krävs många fler musklickningar för att nå det man vill och det är av ondo så gör om och gör rätt!!
Utan att veta vad de olika typsnitten kallas så kan jag konstatera att det var jobbigt nog för ögonen att läsa lite längre stunder förut och nu rinner det och värker i ögonen av att läsa en bråkdel av dett jag klaradde förut så en klar försämring, stilen är för liten och för tunn samt kontrasten mot bakgrunden är för dålig och bakgrunden är för ljusstark vilket gör det ännu jobbigare!
Har tidigare påpekat för herr Elmfeldt det olämpliga i att ha flashiga och animerade annonser i så stor mängd på sidan och fick ett svar som var i stil med "goddag yxskaft" och nu kommer antalet annonser av den typen att öka ytterligare och dessutom ska varje annons bli större, det är fruktansvärt dumt med tanke på alla de besökare som har olika medeciinska problem som mår direkt dåligt av sånt (jag är en av dem därav min fråga) genomförs detta fullt ut kommer många att tvingas sluta besöka FS av hälsoskäl och det är ju ingen bra reklam för en sida!
Utrymmet med Artiklar och nyheter är på tok för brett och stjäl värdefull yta som skulle kunna användas till att göra den del som ska läsas mera tydlig och större.
Sedan är det bedrövligt när man kommer in under tex Grupper och ska leta fram en som man vill kika närmare på, det är hur mycket luft som helst mellan dem och det blir ett evigt scrollande, självklart ska det vara en sammaställning i dropdown meny där man enklet kan välja en och så hoppar man dit direkt för mera info, onödigt scrollande är förhatligt!
Även Min Sida och Mina Bilder har drabbats av försämringar med ökat klickbehov vilket är illa och att inte kunna nå sina egna genvägar i alla lägen utan att behöva skifta visningsläge är en klar miss som måste åtgärdas!
Dessutom är det lite av diktaturfasoner från admin att lägga in genvägar som inte går att ta bort, inte alla vill ha tex bloggnyheterna där och då ska man såklart kunna välja bort det, annars borde det istället heta "Admins påtvingade genevägar" men det låter ju inte lika bra men effekten blir den nu!
Så tanken var nog god men genomförandet får inte lika bra betyg, men med ett flertal ändringar så kan det nog bli stil på sidan igen, bara ledningen lyssnar på medlemmarna!!
PS Nu ska jag gå och vila ögonen några timmar efter denna pers DS