Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja en sak är säker, man kan då inte beskylla Jakob för att designa om för ofta :)

Vad gäller usability och dropdowns så finns det ju ett antal problem med dem, som också den gode Jakob påpekar. En sådan är ju navigering för funktionshindrade, och navigering med andra enheter än möss. Nu är det ju kanske inte ett jätteproblem på en sajt som FS, vi har få blinda besökare tex men andra funktionshinder förekommer. Det förekommer däremot mer teknikstrul; vi brukar få några mail i månaden med frågor varför menyerna inte funkar, det kan vara att man lyckats fått Javascript avstängt eller andra mysko skäl. Tidigare har det också varit rejäla problem med att få dem att funka rätt på alla webbläsare, men det har stabiliserat sig hyfsat på senare tid.

Men den största anledningen var nog ändå att vi själva iallafall är vana vid den vanliga tvånivånavigeringen från många andra sajter och uppskattar deras enkelhet. Jag bytte också tex från dropdowns till tvåstegs på Utsidan.se några år tidigare utan protester.

Så dropdowns har sina fördelar och enkla tvåstegs har sina fördelar, så mycket kan man väl konstatera. Det är nog snarare själva förändringen vi utsätter er för än menysystemet i sig som upplevs som frustrerande; hade vi bytt till dropdowns från annan navigering hade det också kommit en reaktion är jag rätt säker. Det tar ju tid innan man anpassar sig.

Vår statistik ger inga indikationer på att många skulle slutat titta på bilder, ge kommentarer efter omdesignen - det ser ut som före omdesignen med ~4 000 poolplacerade bilder och ~15 000 kommentarer per vecka.

I min värld är iallafall inget skrivet i sten och jag är inte främmande för att ha bådeoch; nuvarande navigering men också dropdowns som öppnas med lite mer fördröjning än tidigare

Jag håller med om att Bildkritik borde lyftas fram mer; det var en svaghet även i den tidigare designen. Även om det var aningen mer lättillgängligt via menyn så puffades det inte för speciellt från tex förstasidan. Det finns ju en liten länk under Genvägar men det kunde synas mer.

Ledsen att vi inte kunnat vara med i diskussionen så mycket som vi velat, vi är lite underbemannade fn då det inte är någon jobbar på dagtid med Fotosidan pga barnledighet och semester. Så det kan ta oss ett tag att svara.
Jag är ingen förespråkare för dropdowns, det är det jag tycker ni gjort bra med nya designen, problematiken med FS är väl snarare att det är så otroligt många småkategorier och undersidor att det inte går att reda ut vad som är vad. Jag vet fortfarande inte var och hur man laddar upp bilder och var dom dyker upp sen.
Detta är ju något som man inte ändrar hux flux, men iaf för mig så går det inte att använda FS för att visa bilder (jag vet inte ens hur man gör, och då bygger jag hemsidor som yrke och har "surfat" sedan 1996, men jag klurar inte ut FS-systemet), sen är det väl ingen som gråter för det, men ändå :p

En sak som är viktigt med den typen av menyer som ni har nu är att ni markerar att där är två menyer från början, det är bättre med en tom rad än att det som nu helt plötsligt poppar ner en ny meny vid första klicket.
 
En sak som är viktigt med den typen av menyer som ni har nu är att ni markerar att där är två menyer från början, det är bättre med en tom rad än att det som nu helt plötsligt poppar ner en ny meny vid första klicket.
Bra synpunkt, tack.

Ang FS och dess stora mängd funktioner - där kan jag bara hålla med. Det är ju en sajt som byggts på och till sedan 2001 och många grundfunktioner såsom bilduppladdning har verkligen inte optimal användbarhet. Det finns mycket mycket att göra där, och tex en sitemap skulle nog hjälpa nu när man inte kan bläddra runt i menyer för att försöka få sig en bild av helheten (det vart ju lite "jamen vi slänger in det också i menyn då"-mentalitet hos oss märkte vi, tex bildmenyn hade väl 20-25 val). Det där måste vi jobba vidare med.

Men grundfunktionerna når man ju nu också. Är det så svårt att lägga upp bilder? Gå till "Mina bilder" i menyn.
"Skapa ett album » Gå in i albumet » Klicka "Lägg till bild".​
Då har man fått in en bild som visas i ens album och profil. I steget efter får man info om hur detta med pooler funkar, det om man vill lägga i Bildkritik eller en viss grupp.
 
När du skriver det sådär så verkar det ju jättelätt :) Men vägen dit är fylld med text, rutor, boxar och val, och missar jag en liten textrad (som jag gjort märker jag) så vet jag inte var min bild hamnar.
Jag har förvisso problem med Flickr också, dom lider väl lite av samma symptom, extremt många val.
Hur man skulle göra det lättare är dock ingen lätt nöt att knäcka och det största problemet med ett system som varit i bruk under lång tid är att de flesta vänjer sig.
 
Bristen på resonemang och alla ickeargument ger mig precis samma känsla som när någon myndighet tagit ett beslut som är fel, men inte kan erkänna att de gjort så, utan hårdnackat håller fast vid att de visst gjort rätt trots att hela väldens expertis säger att de gjort fel. Jag kan inte tolka det på något annat sätt än prestige.
Om FS-crew kunde komma med argument i stället för ickeargument och förklara hur de resonerar så kanske jag skulle få en annan uppfattning, men det räcker inte med att "alla andra har en likadan design" och "vi tycker att det är bättre nu". Uppenbarligen tycker väldigt många att "uppdateringen" är en stor försämring som gör det svårt att få en överblick och svårt att nå det faktiska innehållet på sidan och att läsbarheten blivit avsevärt sämre.

Men det är klart att om man tiger och blundar för problemet så finns det ju inte... Det kan ju åxå vara en anledning...

Men vad är exakt är problemet? Jag förstår att dropdowns förordas, men om det nu är horisontella menyer, vilket usecase är dåligt? Dvs exakt vad är det som inte funkar enligt dig? Då är det lättare att förstå och försöka åtgärda.
 
Byt snarast tillbaka....

....... till den gamla designen!

Jag trivs verkligen inte i den nya - får olustkänslor så fort jag kommer in på sajten (vilket inte alls är lika ofta som förr).
 
Men vad är exakt är problemet? Jag förstår att dropdowns förordas, men om det nu är horisontella menyer, vilket usecase är dåligt? Dvs exakt vad är det som inte funkar enligt dig? Då är det lättare att förstå och försöka åtgärda.

För det första så finns det nog inte så mycket jag kan säga som andra inte (eller jag själv åxå för den delen) redan sagt. Det har kommit gott om exempel och argument för varför den nya designen är mindre bra/sämre/dålig, vilka bara har bemötts med tystnad alternativt "Vi äger fotosidan, så därför gör vi som vi vill, så bry er inte om det! Vad ni tycker skiter vi i, bara vi får ha så mycket tysnitt vi vill!"

Men...

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med usecase, men om jag gissar på att du menar vad som är dåligt/svårt med att använda de horisontella menyerna så är det att fotosidan, med alla undermenyer, kategorier, delar osv är svårt att få en överblick över. Även om man besöker relativt frekvent så har man kanske inte järnkoll på exakt var alla funktioner ligger.
Med dessa horisontella menyer och dess nuvarande utformning så måste man klicka på ett menyalternativ och sedan måste sidan laddas om med undermenyn och sedan ska man därifrån klicka sig vidare.
Skulle man nu inte ha exakt koll på var allt finns så blir det ett himla klickande fram och tillbaka, vilket tar tid och även bandbredd.
Sidan blir alltså avsevärt "trögare" att navigera och det blir jobbigare att hitta det man ska ha. Jag kanske är helt ensam om att vilja att saker ska hända direkt när man själv interagrar?
Att lägga till funktionen "genvägar" är ju inte en lösning på problemet, utan ett sätt att jobba runt det. "Nu har vi infört värdelösa menyer som inte går att använda, så för att ni ska kunna använda fotosidan så får ni använda denna workaround istället! Det blir ju lite besvärligare för er användare, men det skiter vi i för fotosidan ser ju mycket flashigare ut nu!", om du förstår vad jag menar?
Man kan ju inte heller lägga upp genvägar till varenda sida på fotosidan. Man har väl vissa saker som man tittar på mer frekvent, men man kanske vill kolla andra saker emellanåt...

Vill man nu inte ha automatiska dropdownmenyer så kan man ju ändå lägga in javascript så att man åtminstone inte behöver vänta på att nästa sida ska laddas, även om man måste klicka för att nästa steg ska komma fram.

Därtill är läsbarheten avsevärt sämre. Om man blandar storlekar (undataget rubriker och dylikt), typsnitt och radavstånd hej vilt så måste man först ställa om sig på att läsa den nya texten, innan man igen måste ställa om sig för att läsa nästa text, om man nu bortser från det faktum att typsnitt med serifer generellt är svårare att läsa på en bilskärm alltså. Därtill ser det inte särskilt enhetligt ut när man blandar, utan snarare spretigt och osnyggt. Går man från sida till sida på FS ser det inte ut som att man är på samma webbplats och läser.
Man ska inte behöva använda addons som greasemonkey (som kräver en del kunskap i webdesign/kod) för att det ska bli enkelt att läsa en webbsida.

Sen kan jag ställa mig lite frågande till att man ska länka in andra artiklar/texter under den artikel man är inne på för att "inspirera till mer läsning". Har jag gått in på en artikel så är det den jag vill läsa. Vill jag läsa andra artiklar letar jag reda på andra artiklar och läser dem. Att ha horder mer annan tex som är irrelevant för artikeln man läser gör åxå att sidan blir plottrigare och jobbigare att överbklicka. Webdesign är väl knappast en tävling i hur mycket skit man kan klämma in på en och samma sida. Ska man dra det till sin ytterlighet så kan ni ju ha bara en enda sida helt utan menyer där ALLT innehåll på hela FS finns. Då kan ju folk läsa till ögonen blöder.
Att behöva klicka för att se kommentarer på artiklar osv är åxå ett bra sätt att göra saker omständigare. Istället för att bara rulla på hjulet så måste man flytta pekaren till rätt ställe och klicka för att se kommentarerna.
 
Dra lärdom av hur DPreview nyttjat sin enorma mängd data till att göra den LÄTTILLGÄNGLIG, LÄTTMANÖVRERAD och INTUITIV att navigera i. Kolla bl a på deras GALLERIES - ett föredömligt sätt att visa bilder på. För att inte tala om THREADS för att spåra användarnas inlägg - helt suveränt!

Det finns tillräckligt många i denna diskussion som är avogt inställda till det nya, för att ni bör lyssna utan prestige - allt för Fotosidans bästa!

Tro för Guds skull inte att alla förändringar är förbättringar - så dumma är vi inte!

Anställ en WEBButvecklare med fantasi och kreativitet, som kan se på sajten ur användarens perspektiv! Den som ansvarat för den nya designen har verkligen inte gjort det.

GÖR FOTOSIDAN BÄTTRE - INTE SÄMRE!
 
Senast ändrad:
Det finns tillräckligt många i denna diskussion som är avogt inställda till det nya, för att ni bör lyssna utan prestige - allt för Fotosidans bästa!!

Det är ju långt många fler medlemmar som inte har skrivit och klagat i denna tråd än de som klagar. Dessutom så är det ju några (inklusive mig) som har berömt omgörningen i den här tråden.

Vad jag förstått så är ju inte omgörningen klar ännu, den utvecklas ju ständigt. Ge Jim, David, Christer och de andra en chans iallafall. Det är ju inte färdigt ännu.
 
...
Sen kan jag ställa mig lite frågande till att man ska länka in andra artiklar/texter under den artikel man är inne på för att "inspirera till mer läsning". Har jag gått in på en artikel så är det den jag vill läsa. Vill jag läsa andra artiklar letar jag reda på andra artiklar och läser dem. Att ha horder mer annan tex som är irrelevant för artikeln man läser gör åxå att sidan blir plottrigare och jobbigare att överbklicka. Webdesign är väl knappast en tävling i hur mycket skit man kan klämma in på en och samma sida. Ska man dra det till sin ytterlighet så kan ni ju ha bara en enda sida helt utan menyer där ALLT innehåll på hela FS finns. Då kan ju folk läsa till ögonen blöder.
Att behöva klicka för att se kommentarer på artiklar osv är åxå ett bra sätt att göra saker omständigare. Istället för att bara rulla på hjulet så måste man flytta pekaren till rätt ställe och klicka för att se kommentarerna.

Håller med, har stört mig också ...

Ser inte riktigt vitsen med att ha en lista av artiklar på förstasidan för att komma till i princip samma lista när man klickar fram den enskilda artikeln man vill läsa.

Men mer irriterande är ...

När jag kommenterat en artikel går jag då och då tillbaka till den för att se om någon annan tyckt något eller svarit på min kommentar. Det är då störande att behöva klicka fram kommentarerna igen, för att inte tala om hur tokigt det blir om man vill redigera sin egen kommentar och måste leta reda på och klicka fram den öppnade redigeringsrutan.

Det är också pilligare att hitta till senaste kommentaren eftersom man lätt scrollar förbi och in på nästa artikel om man inte är petnoga. Tidigare kunde man enklare hoppa till slutet av sidan och se eventuella nya kommentarer.
 
Det är ju långt många fler medlemmar som inte har skrivit och klagat i denna tråd än de som klagar. Dessutom så är det ju några (inklusive mig) som har berömt omgörningen i den här tråden.

Vad jag förstått så är ju inte omgörningen klar ännu, den utvecklas ju ständigt. Ge Jim, David, Christer och de andra en chans iallafall. Det är ju inte färdigt ännu.
Med det där resonemanget skulle du kunna göra sidan rosa och ha små elefanter som sjöng och dansade i menyn, majoriteten skulle inte skriva i forumet för det.
Endast ett fåtal medlemmar i vilken sajt som helst är aktiva och intresserade av sajten i sig. Sen finns det ett fåtal som bidrar också, Wikipedia lever efter 1%-regeln t.ex. Det är endast 1% av besökarna som faktiskt bidrar med något, resten är bara en kostnad.

Många kanske inte bryr sig, dom vet vad rullgardinsmenyn hette innan och har omarbetat sitt beteende till att använda den nya menyn, det är dock inte något som hjälper nya medlemmar.

Man ska inte heller underskatta folks tålamod, det tar 0.05 sekunder för en besökare att bilda en uppfattning om en hemsida vid första besöket och frustrationsnivån stiger snabbt för varje tiondels sekund som går (Amazon gjorde ett test där dom höjde laddningstiden med 0.1 sekunder, resultatet var 1% mindre försäljning, i Amazonvolymer är det enorma summor pengar).
 
Med det där resonemanget skulle du kunna göra sidan rosa och ha små elefanter som sjöng och dansade i menyn, majoriteten skulle inte skriva i forumet för det.
Endast ett fåtal medlemmar i vilken sajt som helst är aktiva och intresserade av sajten i sig. Sen finns det ett fåtal som bidrar också, Wikipedia lever efter 1%-regeln t.ex. Det är endast 1% av besökarna som faktiskt bidrar med något, resten är bara en kostnad.

Många kanske inte bryr sig, dom vet vad rullgardinsmenyn hette innan och har omarbetat sitt beteende till att använda den nya menyn, det är dock inte något som hjälper nya medlemmar.

Man ska inte heller underskatta folks tålamod, det tar 0.05 sekunder för en besökare att bilda en uppfattning om en hemsida vid första besöket och frustrationsnivån stiger snabbt för varje tiondels sekund som går (Amazon gjorde ett test där dom höjde laddningstiden med 0.1 sekunder, resultatet var 1% mindre försäljning, i Amazonvolymer är det enorma summor pengar).

Absolut, jag menar bara att vissa faktiskt vill göra problemet större än vad det faktiskt är och få det att framstå som att alla utom de fyra ansvariga är emot det som sker. Vilket faktiskt inte är fallet.
 
Man ska inte heller underskatta folks tålamod, det tar 0.05 sekunder för en besökare att bilda en uppfattning om en hemsida vid första besöket och frustrationsnivån stiger snabbt för varje tiondels sekund som går (Amazon gjorde ett test där dom höjde laddningstiden med 0.1 sekunder, resultatet var 1% mindre försäljning, i Amazonvolymer är det enorma summor pengar).

Källa ?

Det där med 0,1 sekund och 1% är jag mest intresserad av att få läsa om.

-Thomas
 
Ja en sak är säker, man kan då inte beskylla Jakob för att designa om för ofta :)

Vad gäller usability och dropdowns så finns det ju ett antal problem med dem, som också den gode Jakob påpekar. En sådan är ju navigering för funktionshindrade, och navigering med andra enheter än möss. Nu är det ju kanske inte ett jätteproblem på en sajt som FS, vi har få blinda besökare tex men andra funktionshinder förekommer. Det förekommer däremot mer teknikstrul; vi brukar få några mail i månaden med frågor varför menyerna inte funkar, det kan vara att man lyckats fått Javascript avstängt eller andra mysko skäl. Tidigare har det också varit rejäla problem med att få dem att funka rätt på alla webbläsare, men det har stabiliserat sig hyfsat på senare tid.

Men den största anledningen var nog ändå att vi själva iallafall är vana vid den vanliga tvånivånavigeringen från många andra sajter och uppskattar deras enkelhet. Jag bytte också tex från dropdowns till tvåstegs på Utsidan.se några år tidigare utan protester.

Så dropdowns har sina fördelar och enkla tvåstegs har sina fördelar, så mycket kan man väl konstatera. Det är nog snarare själva förändringen vi utsätter er för än menysystemet i sig som upplevs som frustrerande; hade vi bytt till dropdowns från annan navigering hade det också kommit en reaktion är jag rätt säker. Det tar ju tid innan man anpassar sig.

Vår statistik ger inga indikationer på att många skulle slutat titta på bilder, ge kommentarer efter omdesignen - det ser ut som före omdesignen med ~4 000 poolplacerade bilder och ~15 000 kommentarer per vecka.

I min värld är iallafall inget skrivet i sten och jag är inte främmande för att ha bådeoch; nuvarande navigering men också dropdowns som öppnas med lite mer fördröjning än tidigare

Jag håller med om att Bildkritik borde lyftas fram mer; det var en svaghet även i den tidigare designen. Även om det var aningen mer lättillgängligt via menyn så puffades det inte för speciellt från tex förstasidan. Det finns ju en liten länk under Genvägar men det kunde synas mer.

Ledsen att vi inte kunnat vara med i diskussionen så mycket som vi velat, vi är lite underbemannade fn då det inte är någon jobbar på dagtid med Fotosidan pga barnledighet och semester. Så det kan ta oss ett tag att svara.

Självfallet är själva förändringen något som känns ovant och jobbigt och varför utsätta oss för det om för- och nackdelar väger jämnt mellan de bägge menysystemen? En del av problemen med rullgardinerna har ju dessutom enligt dig försvunnit på senare tid.

Tycker att du lyckats lite bättre med den horisontella menyn på utsidan.se, mycket för att det är samma underkategorier i den nedre raden hela tiden. Det verkar i alla fall mer logiskt vid första anblicken. Man behöver inte klicka på en rubrik i översta raden för att ta reda på vad det finns för underrubriker där.

Vad är det för en chef som beslutar om att passa på att göra om interfacet och låta medlemmarna betatesta det precis när man är underbemannade?!
 
Man ska inte heller underskatta folks tålamod, det tar 0.05 sekunder för en besökare att bilda en uppfattning om en hemsida vid första besöket ......
Det blir ju lite konstigt när du söker stöd för dina argument med rent orimliga påhittade påståenden. Vem kan skaffa sig en uppfattning om 20 hemsidor på en sekund?? För min del är jag i det stora hela nöjd med förändringen, även om en del finputsning återstår. Jag saknar i alla fall inte dropdown-menyerna det minsta.
 
Jag är glad att dropdown menyerna är borta.

Men när man klickar in på 1 artikel för att läsa så flyter den liksom ihop med nedanstående artiklar (inte tillräckligt separerad alltså) och kommentarerna är infällda, detta är riktigt störande.

Det är också störande att jag kommer till startsidan när jag loggar ut.
 
Det blir ju lite konstigt när du söker stöd för dina argument med rent orimliga påhittade påståenden. Vem kan skaffa sig en uppfattning om 20 hemsidor på en sekund?? För min del är jag i det stora hela nöjd med förändringen, även om en del finputsning återstår. Jag saknar i alla fall inte dropdown-menyerna det minsta.
Du behöver inte hitta på saker, jag har inte sagt att man skapar sig uppfattningar om 20 hemsidor på en sekund utan att det tar 0.05 sekunder att skapa sig en uppfattning om en hemsida, det är två totalt skilda saker.
 
Källa ?

Det där med 0,1 sekund och 1% är jag mest intresserad av att få läsa om.

-Thomas
http://www.baekdal.com/articles/usability/speed-matters/
(Google, 500ms = 20% mindre trafik, Amazon 0.1 sec 1%).
http://glinden.blogspot.com/2006/11/marissa-mayer-at-web-20.html
(Google)
http://www.scribd.com/doc/4970486/Make-Data-Useful-by-Greg-Linden-Amazoncom
(Amazon, samma siffror igen)

http://www.informaworld.com/smpp/content~db=all~content=a727740369
50ms

Vet inte om Amazon någonsin publicerade sitt kompletta test, men siffrorna anser jag komma från en pålitlig källa.

Det finns en anledning till att Google tar in en sajts hastighet i kriterierna för hur högt man placeras numera :)
 
Om vi skall vara lite mer konkreta och kika på de olika menyerna och försöka utröna vilka ofta använda funktioner och sidor som det nu är lite mer klick för att nå. Att man förlorat en överblick är jag inte riktigt överens med - toppmenyn visar ändå de olika beståndsdelar Fotosidan består av och leder en ny läsare in där, och dropdownmenyerna var rätt röriga förut - speciellt Bilder.

Jag förstår att dropdowns är praktiska för en van användare, men feedback jag fått var att de dignande dropdownmenyerna upplevs som överväldigande av en ny besökare, man får ju så att säga allt över sig på en gång och får skanna igenom.

Några saker har också lyfts ut ur undermenyer, den udda menyn "Produkter" som dolde Recensioner, Butik och Köp/Sälj har ju försvunnit - alla dessa har nu egna direktval.

Grupper och Pooler hade vi ändå varit tvungna att ta bort ur dropdownmenyerna förr eller senare, då antalet bara ökade hela tiden.

Allt i Om Fotosidan finns nu i sidfoten istället, som på många andra sajter.

Min Sida-menyn där man i en undermenyn hade bokmärken och grupper har ersatts av "Mina genvägar".

Bloggar hade ingen viktig undermeny förut heller, där är startsidan den intressanta.

Artiklar hade en undermeny med de olika kategorierna, men där tror jag få använde dem för att gå direkt till en kategori - då är sök/filtreringsfunktionerna på Artiklars startsida bättre.

Kalender-menyn användes troligen inte heller, det är startsidan för kalender som är den intressanta.

Fotosidan Magasin hade en meny men samma där, inte ett ställe man går till ofta.

Forum kanske blivit ett klick extra för att nå "Senaste inlägg", det är lite synd. En genväg finns dock på inläggslistan på Fotosidans startsidan

Fotografer troligen inte heller speciellt mycket använd? Vad gör man oftast, söker medlemmar?

Grupper - som tidigare sagt så hade den menyn behövt trimmas ner radikalt ändå, dropdowns med scrollbar funkar inte bra i alla browsers.

Bilder - här ligger väl troligen den största frustrationen?
Å ena sidan har nu Bilder fått en startsida som leder en ny besökare in på de olika typer vi har och det finns mycket mer för oss att göra av denna sida.

Men det är onekligen ett extra klick för att nå en del av funktionerna. Vad använde ni själva för val i Bilder-menyn - vilka borde lyftas fram bättre?
 
Jag förstår att dropdowns är praktiska för en van användare, men feedback jag fått var att de dignande dropdownmenyerna upplevs som överväldigande av en ny besökare, man får ju så att säga allt över sig på en gång och får skanna igenom.
?

Jag vill än en gång hänvisa till:

http://www.dpreview.com/

Kan någon på allvar hävda att den startsidan (full med dropdowns, som ger tillgång till allt) är oklar eller svårnavigerad?
 
Senast ändrad:
Som jag sagt tidigare som många andra så menysystemet som finns idag på nya varianten faller mig helt enkelt inte i smaken, grötigare, svårläst, hittar definitivt inte bättre även om man varit med på sidan ett tag.

kan vara som vissa även sagt en inlärningsfas, kan vara färger som gör att saker blir svårt att läsa, men det jag inte kommer ifrån är fortfarande att dropdown menyn var helt klart bättre, mer lättläst, man klickade sig även in på saker man inte varit inne på då det var lätt att hitta och se.

Dock blir det grötigt när man lägger saker som i den nya menyn bredvid varandra då det blir som en mening där man skall urskilja enstaka ord blir ingen lätt översikt av enstka mål, min dotter har i dagsläget slutat kika helt på denna sida då hon lider av dyslexi och kan inte hålla isär menyn alls, så vad det är för funktionshinder (utan att uppröra nån) som har det svårt med en dropdown har jag svårt att se.

I dagsläget blir det enbart 2 fasta punkter, forum och en överblick av köp&sälj, knappt in på bilderna eller ens mina egna sidor då det är nåt även om jag inte kan sätta fingret på som försvunnit med den nya designen (tyvärr).

Som man brukar säga varför laga nåt som inte är trasigt?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.