Annons

Fotokungen - konkurs?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var på B&H i maj och det var definitivt råbetong golv, väggar och tak med lite ljusskyltar från olika tillverkare
B&H tog bort all råbetong i juni – precis innan jag anlände! 😉 Skämt å sido, jag var på på B&H första gången 2012 tror jag och kan inte se att det har förändrat sig nämnvärt. Stora lokaler men som vilken stor välsorterad butik som helst. Ingen känsla av kal betonghall – vad golvet är gjort av tänkte jag inte alls på. De har ju dessutom typ 2,5 + 0,5 våningar beroende på hur man räknar.

I en Adorama-butik har jag bara varit en gång är osäker på ifall den är den största. Minns inte att den var särskilt stor och i mitt minne är den som en helt vanlig butik.

Men visst är det så att online-handeln har gjort det svårare för traditionella butiker i de flesta branscher.

I London där jag håller hus så finns Jessops (har kånkat några gånger så det är nog inte samma företag som det var en gång). Park Cameras har en butik som kompletterar en omfattande onlinebutik. Leica har sin egen butik och så finns det några butiker som fokuserar på just på Leica. Kunde vara värre. Och det blir det säkert med tanke på att kameraförsäljningen i stort minskar som jag förstår det. Oh well...
 
B&H är en välsorterad fotobutik med bra priser, så det är därför man går dit. Tittar nu på lite testbilder jag tog där med objektivet jag köpte och dom har faktiskt väldigt slitna klinkerplattor på golvet. Bortsett från fina reklamhyllor etc var det i min mening sunkigt, men det är mycket i London som inte heller utstrålar kvalitet och nyrenoverat. Dvs sådant som mäklare skulle kalla charm.
 
Några slitna klinkerplattor minns jag inte men det var uppskattat för mitt minne att få det bekräftat att det inte var betonggolv! 🙂

Jag tror att jag föredrar sunkigt framför nyrenoverat faktiskt. Både i NYC och in London. Känns onödigt att ersätta nåt som fungerar bara för att liksom. Kanske borde jag sadla om till mäklare? 🤔
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.