Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
tänkte kolla lite i denna tråd om det händer nått skoj, känns ju bara till en person här och det är hillgren är ovan jag har fikat med =)
 
Det är lite dött i den här tråden just nu. Tror att alla Gävlebor är lite insnöade.. höhö..

Är inte så fotosugen själv heller när det är massa minusgrader ute. Fast jag gissar att jag kommer att bli "tvingad" att ta lite bilder i några veckor nu.

Börjar på ABFs foto/framkallningskurs på Onsdag. Ska bli skoj att få lära sig framkalla lite S/V, har aldrig testat det förut.

//Danne
 
Så du ska ta steget tillbaks till gamla analoga/kemiska tiden ... passa på medans det finns lite snö kvar och det mesta är s/v och innan allt hinner bli grönt igen.
 
Just nu går det mycket tid till att bygga ny dator och när jag väl har varrt ledig från jobbet så har det vart töväder. Jag vägrar ta kameran och sticka ut på naturplåtning (vilket är vad som lockar mest just nu) när det ser ut som skånsk vinter. -10 och snö som hänger på grenar, byggnader osv är perfekt. Var dock ut en sväng i gårdagens fina ljus, inga djur men lite stämningsfulla bilder i varje fall. Som vanligt, väl hemma, så dyker det upp en massa rådjur på baksidan. Hann inte få på mig skor ens så jag hamnade nertryckt i en snödriva mot tujahäcken i bara strumpor. Det var kallt. Helgen ska tillbringas i Åmot, hoppas jag hinner med nå't mer än att hugga ved då;-) Kanske vargen kommer...
 
Senast ändrad:
En "longshot"

är det nån i gävle som äger ett zenitar fisheye till nikon? vore skoj att prova ett sånt. Verkar ju vara "skojj-för-pengarna-delux"

Mvh
Markus
 
Lite kort varsel men kl 13 idag så ska jag och Markus träffas vid änglarna i boulognern och plåta lite änder. Den som känner sig sugen på lite friskluft är välkommen.
 
ja det är ju söndag "dagen då man aldrig gör nått av värde".. så varför inte lufta sig lite =)
 
Hmm, 10 minuter kvar..
Fast jag tänkte ändå dra mig mot högskolan, såg att det var öppet hur i biblioteket idag fram till kl 14.. Det verkar ju vara en fin byggdnad. Nu är det ju öppet när som helst iofs, så jag kanske letar reda på er bland änderna istället.

Det har ju "slutat" blåsa och solen skiner, så ut ska jag hur som helst..
 
ja det vart ju iaf jag, tommy och peter. Trevligt att träffa lite annat folk.

Extra skoj var ju att peter hade samma utrustning jag ska köpa, så nu fick jag känna på precis dom grejjerna som beställs, d200 och sigmas 70-200.

förbannat skoj =)
 
Slas skrev:
Hmm, 10 minuter kvar..
Fast jag tänkte ändå dra mig mot högskolan, såg att det var öppet hur i biblioteket idag fram till kl 14.. Det verkar ju vara en fin byggdnad. Nu är det ju öppet när som helst iofs, så jag kanske letar reda på er bland änderna istället.

Det har ju "slutat" blåsa och solen skiner, så ut ska jag hur som helst..

såg du oss inte? =)
 
sukram skrev:
såg du oss inte? =)

Hmm, nix.. Var det ni som satt och fikade i Lekparken? Gick och tittade om jag skulle se några fågelfotografer, men den ende jag hittade var en kille som fotade vattnet vid kraftverket.

För min del blev det rörliga bilder, fick för mig att jag skulle göra en liten "vårfilm" :)
 
Slas skrev:
Hmm, nix.. Var det ni som satt och fikade i Lekparken? Gick och tittade om jag skulle se några fågelfotografer, men den ende jag hittade var en kille som fotade vattnet vid kraftverket.

För min del blev det rörliga bilder, fick för mig att jag skulle göra en liten "vårfilm" :)

Var det en ensam kille? vi var där och fotade lite, fast då var vi ju 3st.

Ang lekparken vet jag inte, möjligtvis tommy då =)
 
Det var jag som satt och fikade i parken, tillsammans med två främlingar som också rastade barnen i lekparken. Markus och Peter hade precis lämnat då. Du kom och gick med kameran på stativet. Synd jag inte känner igen dig till utseende.
Förutom oss tre var det minst två fotografer till som smög runt och tog vårbilder. Vart inga bilder på sällkapet för min del med den osmidiga gluggen monterad så jag visar upp denna snubbe istället.
 

Bilagor

  • näcken.jpg
    näcken.jpg
    54.5 KB · Visningar: 350
ryck upp er för fan! =)

nu är våren här.. och jag är mer fotosugen än nånsin!

Har fått lite nya saker

D200
nikon 80-200 2,8
Tokina 12-24
SB-800
 
Hehehe..

Tjo, kanske kan bli någon bild i helgen.. Om tiden räcker till. Men nog är det lite fint när solen skiner in genom fönstret.. Ser knappt något alls på skärmen (sitter på jobbet)

Själv har man ju börjat lära sig att kopiera S/V, så det blir nog endel sådant i sommar. Ska ju inte slita på digitalkameran i onödan.. :)
 
Hej!

Hur har ni det alla? =)

En fråga, en riktig longshot.. jag har beställt ett tokina 12-24 som jag skulle vilja lekt med i helgen då jag ska fota lite bilar, men tyvärr kommer det inte förrän nästa vecka, är det nån som har ett sånt här i gävle som vill ge mig chansen att testa det`?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.