ANNONS
Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hallå allihopa! Nu är det vår och jag hoppas alla har kommit ut ur sina vintergömmor och satt igång med bildproducerandet även om det är ganska dött här i tråden.

På Lördag är det vårcruising och jänkejärn i farten. Vilka fler ska ner och fota?

Kanon! Och dig känner jag ju igen till utseende också så då håller jag öppna ögon. Inga Monster aktiviteter under lördagen??

Näe tror det är dött på Monster... kom på att jag kanske jobbar lördag den 13'e, så vi får se om jag dyker upp...

Jobba helg är trist. Är i slutet av en nattskifteshelg just nu och ett missat födelsedagspartaj:-(
Några fler som tänker leta sig ut?

Jodå, jag ska väl ut och rulla lite med bilen, om vi inte filmar förståss. Gissar att kameran blir med om jag kommer iväg. Fast jag tycker att det är svårt att fota bilar, får väl försöka rikta kameran mot raggarna istället.. :)

Det är lite svårt att plåta bilar på ett sån't här event pga det är så mycket folk i farten. Jag kör på dokumentärfoto/minnesbilder av ett trevligt intresse.
Markus trodde att de kanske ställer ut bilar på torget tidigt på dan men jag vet inte hur det är med den saken. Annars skulle jag tro att det börjar surra igång lite smått på tidiga eftermiddagen. Jag har troligen min son med mig och han blir alltid sur när jag plåtar och pratar länge med kamrater och bekanta så jag kan nog inte uteslutande ägna mig åt att fota. Åker troligen ned vid 17 tiden och knallar runt lite och sen åkar han hem med min sambo vid niotiden. Vad jag gör efter det är inte bestämt ännu. Kanske blir att åka bil, eller möta upp med nå'n bekant för trevligt umgänge och fotande. Ta en bira och en whisky när mörkret krupit på. Man får se vad kvällen bjuder på. Var länge sedan jag körde fyllefotande kanske dags igen, det är skitkul tills man blir plakat och byter in kameran mot en flarra single malt;-)

fan tänk om crusingen hade varit i lördags istället med det vädret! Verkar ju inte bli nå vidrae i helgen =(

Näe usch va trist om det ska håll på med regn och så. Lite molnighet kan en tåla mitt på dan men sen frampå kvällen får det nog allt klarna upp. Förhoppningsvis stöter jag på korparna i eftermiddag, skickar isåfall ett meddelande till gudarna om bättre väder.

Laddad med sjukt barn:-( Ska försöka greja barnvakt. Isåfall blir det nog att jag åker camaro en del av tiden men den parkeras nog för turer på trottoaren också. Markus-vi hörs på mob.telefon i morgon eftermiddag (tänkte möta upp med Danne lite också).
Laddade med lite älgfoto idag:)

ja fint, ring du.

Men dra ballen i gruset så det regnade i morse, vräkte ner, så man kan ju hoppas att thats it, för nu är det fkatiskt torrt ute och bara lite moln, solen tittar tom igenom!

Men det blåser nå överjävligt.

Jag hade hoppats på regn som skulle spricka upp i solsken med ljusa moln vid femtiden så att asfalten var blöt och jänkebilar med fint glittrande vattendroppar på motorhuvar och tak och så har vi asfalten förstås som blir mer svart när den är våt. Det var vad jag såg i mitt huvud när jag läste väderleken för några dagar sen. Som vanligt är jag väl förberedd och har inga reservideer;-) Kanske någon enstaka då.

hehe jodå det fotas lite, ska i helgen hårdtesta ef-s 60mm macro och ef-s 17-55 is usm det ska bli trevligt.

Jodå, lite då och då.. Senast blev det några bilder under traktordagen i Rörberg. Sen fastnar min tre veckor gamla dotter på bild ibland också. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar