Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul med fotofolk ifrån Gävle! En tur runt gamla stan kan väl ge lite roliga arkitetturbilder, annars om man skall plåta lite natur kan man brumma runt lite för oss som har bil. Bönan är väl ett trevligt ställe?

Jag håller på mycket med fågelskådning och tyvärr går några mornar och alla helger bort nu i april/maj för skådning. Såg ni exv bilden på berguven i gårdagens GD?

Jag skulle gärna vilja vara informerad och "med" i gänget om det hittas på något. En liten skruttbil har jag till förfogade också. Det går att ringa/SMSa mig 0733-646118 om det händer något. Vet några vänner som också är fotointresserade Mikael Zetterqvist, Jens Karlsson och Gustav Gräll skulle nog vara intresserade (som finns här på fotosidan).
 
Martin, vi brukar skriva här i den här diskutionen, så lägg en bevakning på den. Eller skriv ett inlägg själv om du är sugen på att fota.

Måsberget är för övrigt en gamal hoppbacke, själva backen finns kvar, var fullt med snö när jag var där sist.. Avstod dock från hoppandet. Nu är det bågskytteklubben som har hand om marken. Så det gäller att se upp för kringflygande pilar när man är där och fotar..

Annars så finns det väl typ natur där, inget direkt upphetsande kanske? Mer natur och lite vatten finns det annars på T-Udden, också på brynäs bredvid reningsverket.

Jag går och väntar på att allt inte ska vara brun/grått, fast det borde väl vara ganska snart som färgerna tittar fram igen?
 
Grönt är skönt
Gult är fult
Blått är vått
men brunt är liksom...


...bara så...


...brunt, typ =)

Nejdå. Idag har färgerna verkligen tittat fram. Blommorna vaknar i en rasande fart. Solens strålar gör att marken tycks brinna av framspirande liv och gammalt som lommer bli nytt... Idag såg jag citronfjärilar och massa andra insekter. Myrorna knatar på....
Det finns mycket brunt kvar, men det gör ju att de klickar av varm färg som syns - de syns verkligen =)

Till helgen är jag helt låst. Går M-kurs då... Skall ta med mig kameran =) 10h/d*2 lär hinnas bli en del foton tagna under...
20:e skall jag till Sthlm och fptpgrafera 14 kilo godis och massa sten...
I övrigt kan jag alltid.

T-Udden kan vara spännande. Redan vägen dit bjuder på vackra scener...
 
Blev nästan skvatt galen på vägen hem från stan nu ikväll, helt underbara foto-ögonblick! Dimman och skumma ljus, vill ha en kamera nuuuuuu!!
 
Är du riktigt snäll så kan du få låna min om jag får vara med som förkläde =)
Har själv legat ute i skogen och fotograferat valpar idag... Imorgon skall jag passa på att fotografera tio vuxna människor som är ute i skogen i över tio timmar för att lära sig hur man skall slå ett spik i marken *ASG*.... Det är sant , det är ungefär det vi skall ägna helgen åt för att lära oss...

Gör ju inget. Jag är ju fotograf så jag är ju galen redan innan helgens spikande utsvävningar....
 
Grym dimma nu, orkade inte engagera mig att stanna och fota på vägen hem dock... fotade lite rock n roll på Club Monster... Astrött AB :p
 
Visst kan vägen till T-udden vara vacker..
Lite bruunt bara.. :)
 

Bilagor

  • img_2440x.jpg
    img_2440x.jpg
    44.9 KB · Visningar: 331
Hakar nog också gärna på en utflykt någonstans, så får man kanske igång fotandet igen som legat nere ett tag nu.

Som Martin sa, har man bil så kan man ju ta sig till lite olika ställen, som till exempel Mackmyra som är rätt fint.

Måsberget, ja där har man varit mycket i min ungdoms glada dagar :) Av hoppbacken syns det inget kvar nu, men däremot hävdade en granne som jag hade när jag var liten, att hans bror hade slagit ihjäl sig där. Men sen om det är sant eller ej är ju en annan femma. Det fanns (finns?) en pilbågsskyttebana och även någon slags bilbana för radiostyrda bilar där.

T-udden kallades förresten för Likudden när jag växte upp på Brynäs eftersom det sades att man för typ 40-50 år sen hittades ett lik där. Området kring t-udden har ju för övrigt en rätt intressant historia. Dock kan ju lukten vara lite avtändade eftersom reningsverket Duvbacken som sagt ligger där.. men det är å andra sidan mycket djur i området. I synnerhet det något udda släktet ornitologer brukar trivas där.. eller hur Martin? ;)

Alderholmen kan också vara ett spännande utflyktsmål om man är på det humöret. Det gäller väl kanske att passa på innan dom bygger bort allt det spännande och gamla där.
 
Ja som det underliga släktet ornitolog så upptäcker man små oaser av natur där fåglar trivs i ens närhet. Flera av dem är också fotovänliga. T-udden är trevligt, Iggön, Eskön, Ytterharnäs, Markskärsudden, snötippen med utsikt över inre fjärden, Bönan, slätterna runt Torsåker, Mattön, slätterna väster om Österfärnebo, Gammelstilla för att nämna några.

Ett alternativ är faktiskt att kika på www.gavlefagelklubb.se och kika under program. Där ser man vilka ställen klubben gör fågelutflykter till. Många av dem är även fotovänliga. Visserligen får man stå ut med att det pratas pippi i bilen fram och tillbaka.
 
Skall man umgås med ornitologer en hel dag lär man väl få pippi *ASG*...
Och så har man ju så svårt för att hålla truten..... Boaaaaaahhhhhhh..... *ROFLMAO*

Hmmmmm.... Jag tror nog personligen mest på T-Udden rent resmässigt för alla. Reningsverket lär inte lukta mer än Korsnäs =)
 
Hobbe skrev:
Skall man umgås med ornitologer en hel dag lär man väl få pippi *ASG*...
Och så har man ju så svårt för att hålla truten..... Boaaaaaahhhhhhh..... *ROFLMAO*

Hmmmmm.... Jag tror nog personligen mest på T-Udden rent resmässigt för alla. Reningsverket lär inte lukta mer än Korsnäs =)

Korsnäs luktar pengar ju;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.