Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Ytterligare förslag till påskträffen.

Rössjön är en fin sjö, men jag vet inte om det är något fågelliv där nu.
Utvälinge, här finns chans att se tranor om vi har tur
Kullen, kan vara kallt och blåsigt men gott om fotomotiv,
Vattenriket i Kristianstad, här finns det gott om fåglar, Örn och <kanske tranor.

MVH
Christer Överlid
 
Utvälinge ligger nästgårds från mig ;)

Närmare bestämt vid Skälderviken, mellan Jonstorp och Ängelholm.
 
Utvälinge låter ok...vilken tid?...(mest på ett ungefär...så jag kan planera in barnvakt).

[Edit]
Tankeöverföring kallas det...:)
 
Betr fototräff påskdagen i Utvälinge. Jag föreslår att vi träffas påskdagen kl 10.00. Vi möts vid idrottsplatsen/fotbollsplanen.
Vegeån mynnar ut vid Välinge, här kan vi finna fina motiv. Sedan fotsätter vi med ett stranhugg
och spanar efter fåglar. Jag tar med tubkikare.

Hälsningar
Christer Överlid
 
överlid skrev:
Betr fototräff påskdagen i Utvälinge. Jag föreslår att vi träffas påskdagen kl 10.00. Vi möts vid idrottsplatsen/fotbollsplanen.
Vegeån mynnar ut vid Välinge, här kan vi finna fina motiv. Sedan fotsätter vi med ett stranhugg
och spanar efter fåglar. Jag tar med tubkikare.

Hälsningar
Christer Överlid

Misstänker att idrottsplatsen hittar alla till?
 
Hej, är detta bestämmt nu, jag kanske åker med. Får jag det för er och hur många är ni som har anmält er?

Mvh Markus Asp
 
Hej

Jag hittar inte till Utvälinge, har ingen aning var idrottsplatsen/fotbollsplanen ligger.

Vilket håll är bäst att köra, jag bor i Bjuv.

Tiden passar mig bra!

Mvh Agneta
 
agge28 skrev:
Hej

Jag hittar inte till Utvälinge, har ingen aning var idrottsplatsen/fotbollsplanen ligger.

Vilket håll är bäst att köra, jag bor i Bjuv.

Tiden passar mig bra!

Mvh Agneta

Agneta, klippt från Microsoft Autoroute:

Time Km Instruction
------------------------
09:40 0,0 Norra Storgatan NORTH
09:43 1,8 Turn RIGHT onto 107
09:53 13,4 At roundabout onto 112 Höganäsvägen
09:57 18,3 Turn RIGHT onto Tångavägen
09:58 19,3 Turn LEFT onto Lovartsvägen
09:59 19,4 Turn RIGHT onto Rodervägen
10:00 19,6 Arrive Utvälinge


Lätt som en plätt att hitta...
 

Bilagor

  • utvälinge.jpg
    utvälinge.jpg
    32.7 KB · Visningar: 159
Ska bli kul!

1000 på påskdagen passar mig bra. Kommer att vara där.

Vi ses där.

Agneta: Jag mailar dig om samkörning, vi kör nästan samma väg.

/Arne
 
Jag bor här:

Vi kan samåka/samköra härifrån... så är vi 3 yra höns istället ;)

0705-823783
 

Bilagor

  • utvälinge.jpg
    utvälinge.jpg
    38.9 KB · Visningar: 136
Hej

Okey Jeppe.

Då blir det du, Arne och jag som ska köra ihop.

Sliter nästan av mig håret:)

Har beställt Canon 100-400Lf/4,5-5,6 IS USM från Tyskland den 21/2, dom har haft svårt att leverera. I måndags fick jag ett mail att dom hade skickat det, hade hoppats på att det skulle komma till vi ska iväg på påskdagen.
Men nej, ringde till posten det hade kommit till Sverige igår morse. Ligger i tullen och har inte kommit vidare, fy sjutton vilken tid det ska ta.

Mvh Agneta
 
agge28 skrev:
Hej

Okey Jeppe.

Då blir det du, Arne och jag som ska köra ihop.

Sliter nästan av mig håret:)

Har beställt Canon 100-400Lf/4,5-5,6 IS USM från Tyskland den 21/2, dom har haft svårt att leverera. I måndags fick jag ett mail att dom hade skickat det, hade hoppats på att det skulle komma till vi ska iväg på påskdagen.
Men nej, ringde till posten det hade kommit till Sverige igår morse. Ligger i tullen och har inte kommit vidare, fy sjutton vilken tid det ska ta.

Mvh Agneta

Tullen mellan Sverige och Tyskland? Jag var övertygad om att både Sverige och Tyskland var med i EU och därmed hade ett fritt flöde av vararor och tjänster över gränserna, förutoim undantagen av snus och alkohol,
 
agge28 skrev:
Hej

Okey Jeppe.

Då blir det du, Arne och jag som ska köra ihop.

Sliter nästan av mig håret:)

Har beställt Canon 100-400Lf/4,5-5,6 IS USM från Tyskland den 21/2, dom har haft svårt att leverera. I måndags fick jag ett mail att dom hade skickat det, hade hoppats på att det skulle komma till vi ska iväg på påskdagen.
Men nej, ringde till posten det hade kommit till Sverige igår morse. Ligger i tullen och har inte kommit vidare, fy sjutton vilken tid det ska ta.

Mvh Agneta

Eftersom du kör Canon så kan du ju låna mitt EF 400/5.6L ;)

Själv väntar jag på ett Sigma 150/2.8 Macro HSM från USA, men det kommer inte hem förens nästa vecka någon gång..
 
Hej Jeppe

Tack, det vill jag gärna.
Vilka objektiv tror du man behöver ta med sig?

Nää, jag tar alla 3 med mig.
Arne kanske vill testa macro-objektivet, eller?

Mvh Agneta
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.