Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Alla objektiven ;)

Jag brukar zappa våldsamt mellan mina gluggar, för att få det perspektivet jag vill ha. Oftast använder jag mina zoomar, som fast objektiv med små små förändringar och rör på mig istället.
 
agge28 skrev:
Hej Jeppe

Tack, det vill jag gärna.
Vilka objektiv tror du man behöver ta med sig?

Nää, jag tar alla 3 med mig.
Arne kanske vill testa macro-objektivet, eller?

Mvh Agneta

Det gör jag gärna eftersom jag själv funderar på ett sådant. Vill du kan du få prova mitt EF-S 18-55 som tack... ;)
 
Det gör jag gärna eftersom jag själv funderar på ett sådant. Vill du kan du få prova mitt EF-S 18-55 som tack... ;)


Tack Arne

Men det objektivet har jag själv.

Mvh Agneta
 
Markus Asp (Digi) skrev:
Får man följa med?
Fast jag är ju tretton?

Lyfter fram din fråga, tyvärr kan jag själv inte hänga på(om inte min modell plåtning blir inställd igen), blir den det, kan du givetvis åka med mig, annars finns det säkert någon annan här som ställer upp.... eller hur?

// Anders

Ps. Ålderna har underordnad betydelse, det är ditt fotografiska intresse och möjlighet att gå runt som avgör =D Ds
 
--------------------------------------------------------------------------------
Markus Asp (Digi) skrev:
Får man följa med?
Fast jag är ju tretton?


Anders Ekdahl-Ohlsson
(aceeo) skrev:

Lyfter fram din fråga, tyvärr kan jag själv inte hänga på(om inte min modell plåtning blir inställd igen), blir den det, kan du givetvis åka med mig, annars finns det säkert någon annan här som ställer upp.... eller hur?

// Anders

Ps. Ålderna har underordnad betydelse, det är ditt fotografiska intresse och möjlighet att gå runt som avgör =D Ds


Hej Är det någon som bor i Helsingborg, som ska med?

Mvh Agneta
 
agge28 skrev:Markus du får gärna följa med för mig.

Mvh Agneta
--------------------------------------------------------------------------------
Markus Asp (Digi) skrev:
Får man följa med?
Fast jag är ju tretton?


Anders Ekdahl-Ohlsson
(aceeo) skrev:

Lyfter fram din fråga, tyvärr kan jag själv inte hänga på(om inte min modell plåtning blir inställd igen), blir den det, kan du givetvis åka med mig, annars finns det säkert någon annan här som ställer upp.... eller hur?

// Anders

Ps. Ålderna har underordnad betydelse, det är ditt fotografiska intresse och möjlighet att gå runt som avgör =D Ds


Hej Är det någon som bor i Helsingborg, som ska med?

Mvh Agneta
 
Jag bor förvisso i Hbg, men kommer inte att befinna mig i Hbg på morgonen tyvärr...men skjuts hem går att ordna om du skall in till Hbg Markus?
 
Jag kan tyvärr inte på söndag kl. 10:00 för att jag är i Småland i min stuga fullpackad med träd utanför. Jag kan följa med en annan gång om någon kan köra mig och lämmna mig i Hbg, skulle vara väldigt tacksam.
Kan någon tänka sig detta?

Mvh Markus Asp
 
Digi skrev:
Jag kan tyvärr inte på söndag kl. 10:00 för att jag är i Småland i min stuga fullpackad med träd utanför. Jag kan följa med en annan gång om någon kan köra mig och lämmna mig i Hbg, skulle vara väldigt tacksam.
Kan någon tänka sig detta?

Mvh Markus Asp

Det får vi se då...kan jag nästa gång så är det klart att du får hänga på.
 
Tänkbart att jag dyker upp också. Om ni ser en vilsen grön Mazda, så kan ni väl vifta med kamerorna för att ge er till känna :)
 
Okey Arne,
det hade jag glömt. Tack för att du påminnde oss.

Mvh Agnet som ska ställa om klockan direkt.
 
Hoppas Ni hade trevlig, själv satt jag här och väntade på min modell skulle dyka upp, tänkte i mitt stilla sinne att hon gömt ställa klockan, men när hon inte dykt upp 1½ timme försent, verkar det vara kört.....

Får väl bege mig till närmaste grönområde och se vad där kan finnas :(

// Anders
 
Tack för en trevlig tur. Trots den något kalla blåsten så blev det ju en lyckad tur. Ser fram emot nästa utflyktsmål.
 
Japp, det var hur trevligt som helst...fast det blev dyrt...Macro...extender...samt ett trasigt objektiv...:)

Jo, kallt var det nog allt...själv har jag suttit på den inglasade, väldigt uppvärmda balkongen och druckit kaffe och spanat ut över sundet.

Jag ser oxå fram emot nästa gång.
 
Ja, det var trevligt och småkallt. Ser redan fram mot nästa träff.

Jeppe, tack för undervisningen.

Upptäckte någon konstig fläck på några av bilderna. Är det någon som är pigg på att kolla en av dom.

Mvh Agneta
 
agge28 skrev:
Ja, det var trevligt och småkallt. Ser redan fram mot nästa träff.

Jeppe, tack för undervisningen.

Upptäckte någon konstig fläck på några av bilderna. Är det någon som är pigg på att kolla en av dom.

Mvh Agneta

Fläcken är med största sannolikhet damm på sensorn, syns det bäst på bilder med liten bländare? Effekten av sensordamm syns i huvudsak på bilder med bländare 8 och mindre, tydligare ju mindre bländaren är.
 
Hej

Fläcken syns bäst där bakgrunden är enfärgad. Syns tydligt på bländare 5,6, 6,3, 7,1, 8, och 10.

Min bild på fiskgjusen blev inte bra, suddig och för långt avstånd. Suck!

Mvh Agneta
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.