PMD
Aktiv medlem
Jag behövde inget tvångsmedel, jag skrev på för att jag ser det som en förmån att personalen dokumenterar mina barns aktiviteter på förskolan.
Då var du alltså inte tvungen att skriva på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag behövde inget tvångsmedel, jag skrev på för att jag ser det som en förmån att personalen dokumenterar mina barns aktiviteter på förskolan.
Då var du alltså inte tvungen att skriva på.
Nu skall jag till en kyrka och fota när ungarna sjunger. Vi får se ifall jag har fel kamera i kyrkan också.
Eeeeh, va? Går barnen på två olika dagis samtidigt, eller vad menar du?Hur tänkte du nu?? ...en del av dom övriga kommer ju med säkerhet gå på det dagis du vill att han ska flytta till.
Varför sitter inte dessa idioter i fängelse? Det är orsaken till problemet man bör åtgärda, inte offret. Sverige är ett jävla skämt ibland.Det finns mycket mer än vad du tror Jag har sett fler än 10 fall av skyddad identitet ( oftast för att dom flyr från en misshandlande make/far)+ 2 fall av dömda fall av sexuella övergrepp+ något fall av misshandel under min ca 20 år i förskola o skola jag jobbar också i en liten komun Har förskolan gått ut med fotoförbud så finns det säkert en anledning till detta men dom kan inte säga varför för dom har tystnadsplikt
Barn till asylsökande som har skyddad identitet, kan det lika gärna tolkas som. Med tanke på hur sinnessjuka regler vi har för illegala invandrare så skulle det inte förvåna mig ett dugg om det är så.I artikeln du refererar till står det "...Anledningen är kommunens fotoförbud på förskolor, som infördes i somras för att skydda barn till asylsökande som lever gömda och som har skyddad identitet..."
Läs min feta stil...
Menar du att illegala invandrare har skyddad identitet?
Barn till asylsökande som har skyddad identitet, kan det lika gärna tolkas som. Med tanke på hur sinnessjuka regler vi har för illegala invandrare så skulle det inte förvåna mig ett dugg om det är så.
För övrigt är det INTE asylsökande som gömmer sig, utan folk som fått avslag på ansökan eller aldrig sökt asyl. Annars skulle de inte behöva gömma sig. Snyft snyft.
Texter från TT är allt oftare slarvigt formulerade och illa skrivna. I texten du länkar till borde det ha stått "... för att skydda barn till asylsökande som lever gömda och barn som har skyddad identitet..." Se även originalartikeln i Corren.OK, det står fel i http://www.svd.se/nyheter/inrikes/foraldrar-far-inte-fota-lucia_6679726.svd och du har rätt.
Varför sitter inte dessa idioter i fängelse? Det är orsaken till problemet man bör åtgärda, inte offret. Sverige är ett jävla skämt ibland.
Fotoförbud (på förskolor eller annorstädes) är verkligen inte rätta sättet att komma tillrätta med sådana problem.
Det ligger nog mycket i det. Lyckligtvis är då den utbredda kamerafobin ett övergående fenomen eftersom det är de äldre generationerna som står för den. Det uppväxande släktet är vant vid att leva på nätet och att allting man gör syns där.
Ponera att kommuner/rektorsområden/skolor inte gjorde något åt att kreti o pleti fotar och publikt publicerar "privata" bilder och Google lanserar detta: http://www.idg.se/2.1085/1.321823/google-vill-utoka-bildsok-med-ansiktsigenkanning. Hur skulle kritiken mot dom som idag kritiseras se ut då? Jag tror nog att det vore värre om någon med skyddad identitet hittades p.g.a att kreti lagt ut sina privata bilder för allmän beskådan. Frihet kommer alltid med ansvar och klarar inte k&p av ansvaret att hålla sina privata bilder privat kommer förr eller senare friheten minskas.
Problemet med din argumentation, liksom förbudet ifråga är att det liktyder fotografering med publicering.Ja det är det faktiskt. Jag känner dig som en väldigt logisk person så jag är väl lite förvånad att du inte kan se det sammanhanget men det är väl för mycket skygglappar bara. Genom ett fotoförbud skapas det inga bilder och då kommer det inte ut en massa bilder på sociala medier där de sedan görs tillgängliga inte bara för polisen som ju tycker Facebook är det bästa som hänt sedan batongen uppfanns. ...
Problemet med din argumentation, liksom förbudet ifråga är att det liktyder fotografering med publicering.
Mvh,
Richard
De kommer nästan utan undantag ut igen eller hur? Så det är väl ingen lösning. Hade du tänkt ta livet av allihop eller låsa in dem för evigt?