iSolen.se
Guest
...
Ett problem för många unga bloggare är nog att de inte ens kan betala fem spänn över nätet. De har inga kreditkort. Då får du hitta på något smart sätt att ta betalt via nätet. Bloggare som blir stora, ganska nytt fenomen, närmar sig kommersiella sidor. Var gränsen ska gå kan man fundera på. Å andra sidan får dina bilder mycket större exponering hos en sådan och du kanske blir kändis du med och får sälja bilder i massor. Se det som en möjlighet. Andra företag skänker prylar till de kända bloggerskorna (mest töser tror jag) för att få positiv reklam, du behöver inte ens ge bort din bild, du har den kvar. Snacka om win-win. Om du vill ha betalt för din ekorre så tar hon min istället...
Har du hört talas om paypal, payson etc etc? Betalning som knyts till ynglingens mailadress. Betalning med typ ett klick. Föräldrarna pytsar ut en lämplig summa och så kan bloggaren blogga. Det handlar bara om vilja.
Bli-känd-argumentet biter inte på mig, jag vet ingen av rätt framgångsrika fotografer/bloggare som lägger någon vikt på detta. Nämn någon fotograf som tycker det är bra.