Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Gissningsvis är det gröngölingen som varit framme här, den är ju känd för sådant beteende. Speciellt med tanke på strl på hålen. Jag har inte hört att spillkråkan gör så här, men rätta mig gärna om jag har fel.
Rent spontant så skulle jag tro att vildsvin inte lämnar stacken i såpass fint skick efter sig, det borde väl snarare se ut som en leråker efter att de har passerat, eller? ;-)

//Glenn
 
Gröngölingen brukar hålla till i närheten av stackarna, men konstigt då att det hände på en gång, eftersom gröngölingen varit där hela sommaren och inte gjort någon synlig åverkan, möjligt iofs att den invänta kylan, då myrorna är för slöa

Rävspår har också varit synliga i trakten, så det kan ju vara nåt
 
Fågelguiden

Minns inte riktigt vem som tipsade mig, men vill verkligen tacka för tipset om "Fågelguiden". En bok som jag sliter med hälsan, och tränar på de fåglar som postas här (de få gånger man hinner innan svaren från expertisen serveras på silverfat.
Kan verkligen rekommendera boken, och som sagt - tack för tipset.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.