Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Thomas Holmberg
Medlem
Thomas Holmberg
Medlem
Korsningar brukar dock för det mesta vara sterila om de inte är väldigt närbesläktade. Kanadagås och grågås tillhör olika släkten (Branta resp Anser) och rimligen är de hybriderna sterila. Någon som vet?
Osquar
Aktiv medlem
Det där med fertil resp. inte fertil avkomma vid hybridiseringar, tycks variera. Exempelvis så är resultaten av häckning mellan röd glada och brun glada fertil och kan reproducera sig. Huruvida detta gäller bland gäss, vet jag ej. Men helt klart är att denna fråga är långt ifrån utredd!
Jag tror även det har konstaterats att hybrid-fåglar från citronärla och gulärla är fertila...
/Oscar
Jag tror även det har konstaterats att hybrid-fåglar från citronärla och gulärla är fertila...
/Oscar
lazze_gurra
Aktiv medlem
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Japp, typisk havsörnssilhuett på den.lazze_gurra skrev:
Kan det ha varit en havsörn jag såg idag ??
*/ Lasse
lazze_gurra
Aktiv medlem
alcedo [E.F.S] skrev:
Japp, typisk havsörnssilhuett på den.
Kul, då ska jag bara se till att få en bra bild på en också.
Osquar
Aktiv medlem
Malte B skrev:
Efter att ha konsulterat ännu en expert (utanför forumet) måste jag nog revidera min hök. Det är en duvhök.
Motivering "...syns på det tvärvattrade mönstret på bröstet."
Tvärvattrat bröst har även sparvhökar, så det är ingen karaktär enkom för duvhök. Däremot skvallrar storleksskillnaden mellan höken och vipan om att det torde röra sig om en duvhök. Tofsipan ser ganska liten ut i jämförelse på bilden, vilket det knappast hade gjort om det var en sparvhök som höll i vipan.
Fridens
Oscar
MatteH
Aktiv medlem
Ormetkruper
Aktiv medlem
Rotat fram några UFO-pippiar även jag.
Första ser ut som en Dubbeltrast enl Boken Fågelguiden. Vad tycker ni? Är det en Dubbeltrast eller är det Taltrast.
Bilden är tagen i Augusti så det kan ju vara en unge med?
Den andra har jag inge helst aning om. Taget i mitten av Maj.
Första ser ut som en Dubbeltrast enl Boken Fågelguiden. Vad tycker ni? Är det en Dubbeltrast eller är det Taltrast.
Bilden är tagen i Augusti så det kan ju vara en unge med?
Den andra har jag inge helst aning om. Taget i mitten av Maj.
Bilagor