Annons

Fågelidentifikation

Skådarna som vad på plats visade flera gånger vad vinterhämpligen satt. Grejen vad att det vad så uppblandat med andra sorter. Så jag underar om detta är vinterhämpligen jag fått på bild. Bilden är kraftigt uppljusad och beskuren.
 

Bilagor

  • _MG_0040.jpg
    _MG_0040.jpg
    76.5 KB · Visningar: 75
  • _MG_0023.jpg
    _MG_0023.jpg
    54.6 KB · Visningar: 71
Senast ändrad:
Detta förmodar jag är en gråsiska. Från sidan och framifrån...
 

Bilagor

  • _MG_0049.jpg
    _MG_0049.jpg
    79.1 KB · Visningar: 78
  • _MG_0069.jpg
    _MG_0069.jpg
    55.2 KB · Visningar: 83
Skådarna som vad på plats visade flera gånger vad vinterhämpligen satt. Grejen vad att det vad så uppblandat med andra sorter. Så jag underar om detta är vinterhämpligen jag fått på bild. Bilden är kraftigt uppljusad och beskuren.

Ja, övre bilden visar en vinterhämpling.

Mvh Toni
 
Nu tänkte jag nyttja den gedigna kunskap som synes finnas på denna tråd med att försöka få hjälp att identifier dessa två.

Fotade i Indien, Bharatpur, våtmarksområde. Tacksam för hjälp!
 

Bilagor

  • Fågel 1.jpg
    Fågel 1.jpg
    90.6 KB · Visningar: 110
  • Fågel 2.jpg
    Fågel 2.jpg
    49.3 KB · Visningar: 121
Hybrid?

Såg denna bland en samling gräsänder i dag och misstänker att det är en hybrid, men i så fall mellan vad?
 

Bilagor

  • IM7_2030.jpg
    IM7_2030.jpg
    80.8 KB · Visningar: 110
Snösiska?

Fotograferade denna lilla gynnaren för ett tag sedan. Då tyckte jag mig vara säker på att det var en gråsiska, men det vita på ryggen har fått mig att undra om det kanske inte var en snösiska. Någon som kan avgöra det? Bilden är tagen i Örtofta, Skåne den 23 november. Tack på förhand
 

Bilagor

  • Gråsiska Örtofta 23 nov13.jpg
    Gråsiska Örtofta 23 nov13.jpg
    70.4 KB · Visningar: 160
Fotograferade denna lilla gynnaren för ett tag sedan. Då tyckte jag mig vara säker på att det var en gråsiska, men det vita på ryggen har fått mig att undra om det kanske inte var en snösiska. Någon som kan avgöra det? Bilden är tagen i Örtofta, Skåne den 23 november. Tack på förhand

för mig är en mörk rygg, strecken på den grå flanken o inte vita dito, samt för grov näbb gör gråsiska.

Med vänlig hälsning peter
 
Sydamerikanska fâglar

Hej,
Här kommer tvâ frâgor om sydamerikanska fâglar, bâda fotade i Lima, Peru. Bâda mycket talrika längs med kustbandet:

1. Nâgon sorts skarv, kanske, men vilken?
2. Antingen nâgon mindre mâs eller kanske nâgon slags tärna?
 

Bilagor

  • skarvaktig.jpg
    skarvaktig.jpg
    357.6 KB · Visningar: 105
  • tärnor.jpg
    tärnor.jpg
    55 KB · Visningar: 99
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.