Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

2 fåglar

Vad är detta för arter.

Gissningar är lövsångare och bofink, men jag är ju ganska grön på det här!

//Christer
 

Bilagor

  • liten.jpg
    liten.jpg
    34.1 KB · Visningar: 265
  • liten2.jpg
    liten2.jpg
    21 KB · Visningar: 262
Hej!
Lyckades bara ta dessa risiga bilder men hoppas att ni kan hjälpa mig med vilken fågel det är. Kan det vara en skogssnäppa?
// Anette
 

Bilagor

  • skogssnäppa.jpg
    skogssnäppa.jpg
    19.9 KB · Visningar: 233
  • skogssnäppa2.jpg
    skogssnäppa2.jpg
    20.4 KB · Visningar: 223
Vilken Rovfågel ?

Denna rovfågel fotades på Trosa flygfält i början av september förra året.
Jag har några bilder till men alla är fotade på långt håll och den här hör till de bättre.
Om det behövs kan jag lägga upp flera bilder.
 

Bilagor

  • F2IMG_4967.jpg
    F2IMG_4967.jpg
    69.1 KB · Visningar: 215
Har en kärrhök vit kant på stjärt och vingar?
Jag tycker att teckningen påminner mycket om en skrikörn.

/Håkan
Jag var också tveksam på de vita kanterna men i övrigt tyckte jag det såg ut som en brunhök. Gissar att ljuset förvränger färgerna på bilden.
 
Näktergal?

Kan det här vara en näktergal? Det är några kvistar ivägen som stör. Den är fotad i Le Marche i Italien den 31 maj. Det var tätt mellan näktergalarna därnere men de som hördes var omöjliga att få syn på. Den här var tyst men skymtade till mellan kvistarna en kort stund.
 

Bilagor

  • 2011_05_31-11_51_44-4670_400L.jpg
    2011_05_31-11_51_44-4670_400L.jpg
    76 KB · Visningar: 194
Om den är fotad i Frankrike är det en ung sydnäktergal, likaså alla andra näktergalar du hade, eftersom "vår" näktergal inte häckar i Frankrike.

// Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.